Tóth, Anna (2024) A ChatGPT a matematikaoktatásban. EDUCATIO, 33 (1). pp. 69-79. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p69 (1).pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (214kB) | Preview |
Abstract
A mesterséges intelligencia használata egyre elterjedtebb a hétköznapok során is. Néhány kutatás már született arról, hogyan lehet használni a ChatGPT-t az oktatásban. Ebben a cikkben a magyar matematikaoktatásban való használatára kocentráltam. Annak is az egyik legidőigényesebb részét, azaz az órák előkészítését vizsgáltam. Tud-e hatékony segítség lenni feladatok készítésében? Képes-e erre magyar nyelven? Hogyan érdemes a kérdéseket megfogalmazni? Vizsgálataim eredménye az lett, hogy a ChatGPT ugyan hibázik, de ennek ellenére is hasznos eszköz. Le tudja rövidíteni azt az időt, amit a feladatok keresésére, gépelésére kellene szánni. Nem árt azonban figyelmesen megnézni a válaszait, s kijavítani az előforduló hibákat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | artificial intelligence; ChatGPT; mathematics; generate examples; mesterséges intelligencia; matematika; feladatgenerálás; |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
Depositing User: | Emese Kató |
Date Deposited: | 23 Aug 2024 12:12 |
Last Modified: | 23 Aug 2024 12:12 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/203298 |
Actions (login required)
Edit Item |