Kasza, Nikoletta (2022) Kasza Nikoletta: 1956 rendhagyó emlékezete : Pedagógiai koncepció az iskolai megemlékezések korszerűsítésére. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 13 (2). ISSN 2061-6260
|
Text
13_02_07_Kasza.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (757kB) | Preview |
Abstract
Hogyan lehet érdekeltté tenni a diákokat az iskolai megemlékezésekben? Milyen lehetőségek vannak a tanulók személyes kapcsolódásának kialakítására a múltbeli történelmi eseményekkel? Miként lehet túllépni az aktuális politikai állásfoglalás és emlékezetdiskurzus közvetítésén, felmutatva egy saját narratívát? Miképp járulhatnak hozzá az iskolák a múltfeldolgozás folyamatának előmozdításához? –Tanulmányom középpontjában ezek a kérdésfelvetések állnak, melyeket az elméleti és módszertani alapvetések áttekintése után az 1956-os forradalom és szabadságharc feldolgozására készített pedagógiai koncepción keresztül világítok meg. Az elképzelés teoretikus alapja a több kutatási terület metszéspontjában elhelyezkedő múltfeldolgozás, amelyek közül a koncepció kidolgozásakor leginkább az Aleida Assmann- és Jan Assmann-féle emlékezetelméletekre, a traumaelméletekre, valamint az előadás- és drámaelemzési megközelítésekre támaszkodtam. A témaválasztást egyrészt 56 kollektív emlékezetben elfoglalt jelentős, változóban lévő helye, másrészt az emlékezetpolitikai szempontból problematikus megítélése motiválta.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 04 Nov 2024 13:51 |
Last Modified: | 04 Nov 2024 13:51 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208505 |
Actions (login required)
Edit Item |