Albrecht, Zsófia Noémi and Király, Zsuzsanna (2024) Történelem, irodalom, művészet: integratív múzeumpedagógiai program : Beszámoló az „Összefüggések és párhuzamok a képzőművészet tükrében – a 19. századi magyar irodalom és történelem tanításának újszerű lehetőségei” című, a Magyar Nemzeti Galériában megvalósult pedagógus-továbbképzésről. VIZUÁLIS KULTÚRA (1). pp. 37-41. ISSN 2732-2971
|
Text
5.-Albrecht-Király_Integratív-múzeumpedagógiai-program.pdf - Published Version Download (748kB) | Preview |
Abstract
Az AMASS nemzetközi Horizon2020 kutatás egyik programját partnerintézményként a Magyar Nemzeti Galéria valósította meg. A múzeum projektje a fővárosi és vidéki középfokú oktatási intézmények számára fejlesztett olyan múzeumpedagógiai foglalkozásokat, amelyek hatékonyak lehetnek a társadalmi különbségekből is adódó hátrányos helyzet leküzdésére, és adaptálhatóak más múzeumok számára is. A program részeként 30 órás akkreditált tanártovábbképzés (hibrid formában) is indult azzal az elsődleges célkitűzéssel, hogy a pedagógusok elméleti és gyakorlati fogódzókat kapjanak a képzőművészeti alkotások és a tananyag összekötéséhez, iskolai környezetben. A képzés az Összefüggések és párhuzamok a képzőművészet tükrében – a 19. századi magyar irodalom és történelem tanításának újszerű lehetőségei címmel valósult meg két alkalommal, az egyes modulok elsősorban a múzeum 19. századi állandó gyűjteményére épültek, folyamatos kapcsolódással a magyar nyelv és irodalom, valamint a történelem tárgyak tantervi elvárásaihoz.
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |