REAL

Gyakorlati alkalmazások térlátásfejlesztésre közép- és főiskolákon = Practical Applications for Spatial Development in High Schools and Universities

Tóth, Attila and Szabó, Tibor and Vankó, Krisztián (2024) Gyakorlati alkalmazások térlátásfejlesztésre közép- és főiskolákon = Practical Applications for Spatial Development in High Schools and Universities. GRADUS, 11 (3). ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2024_3_ENG_015_Toth.pdf - Published Version

Download (581kB) | Preview

Abstract

A térlátás fejlesztése már az alapiskolától kezdve szükséges, a tanulmányban rámutatunk arra, hogy hogyan fejleszthetjük mindezt számítógépes programok segítségével és gyakorlati kivitelezésben a gépészeti és grafikus középiskolai szakokon. A geometria jelentősége fokozottan megnyilvánul a közgazdasági szakokon is, így másik példaként a fejlesztési lehetőségeket az optimalizálási feladatokon keresztül próbáljuk megközelíteni. A megoldásokat nemcsak virtuálisan, de végül a gyakorlatban, modellként is megalkottuk. = The development of spatial vision has been necessary from primary school onwards. This paper shows how it can be developed using computer programs and practical applications in engineering and graphic design secondary school courses. The importance of geometry is also evident in economics courses, so we try to show how it can be developed through optimisation tasks. The solutions were created virtually and, finally, in practice as physical models.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Andrea Tankó
Date Deposited: 07 May 2025 06:57
Last Modified: 07 May 2025 06:57
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/218630

Actions (login required)

Edit Item Edit Item