Tóth, Attila and Szabó, Tibor and Vankó, Krisztián (2024) Gyakorlati alkalmazások térlátásfejlesztésre közép- és főiskolákon = Practical Applications for Spatial Development in High Schools and Universities. GRADUS, 11 (3). ISSN 2064-8014
|
Text
2024_3_ENG_015_Toth.pdf - Published Version Download (581kB) | Preview |
Abstract
A térlátás fejlesztése már az alapiskolától kezdve szükséges, a tanulmányban rámutatunk arra, hogy hogyan fejleszthetjük mindezt számítógépes programok segítségével és gyakorlati kivitelezésben a gépészeti és grafikus középiskolai szakokon. A geometria jelentősége fokozottan megnyilvánul a közgazdasági szakokon is, így másik példaként a fejlesztési lehetőségeket az optimalizálási feladatokon keresztül próbáljuk megközelíteni. A megoldásokat nemcsak virtuálisan, de végül a gyakorlatban, modellként is megalkottuk. = The development of spatial vision has been necessary from primary school onwards. This paper shows how it can be developed using computer programs and practical applications in engineering and graphic design secondary school courses. The importance of geometry is also evident in economics courses, so we try to show how it can be developed through optimisation tasks. The solutions were created virtually and, finally, in practice as physical models.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 07 May 2025 06:57 |
Last Modified: | 07 May 2025 06:57 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218630 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |