Jakobiné Görgőy, Rita (2023) Kapaszkodók és buktatók: roma fiatalok iskolai előmenetelének főbb befolyásoló tényezői hátrányos helyzetű településeken, kvalitatív megközelítésben. KAPOCS, 6 (1). pp. 112-131. ISSN 1588-7227
|
Text
KAPOCS.2023.1.10.pdf - Published Version Download (176kB) | Preview |
Abstract
Kutatásunk során arra vállalkoztunk, hogy kvalitatív módszertani megközelítésben megvizsgáljuk a roma fiatalok iskolai lemorzsolódásának legfőbb okait, illetve feltérképezzük azokat a tényezőket, amelyek hozzájárulhatnak a veszélyeztetettség csökkentéséhez és a korai iskolaelhagyás megakadályozásához. Tettük mindezt úgy, hogy a fiatalokat nevelő és oktató pedagógus szakembereket és magukat az érintetteket, a roma származású szülőket egyaránt megkérdeztük. Ez utóbbiak véleménye azért is különösen fontos, mert válaszadóink az interjú keretei között egyrészt a saját iskolai pályafutásukat meghatározó tényezőkről, illetve az azokkal kapcsolatos megélésükről is beszámolhattak, másrészt a gyermekeiknél tapasztalt jelenségekről, hangsúlyos elemekről is elmondhatták véleményüket.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | J Political Science / politológia > JC Political theory / politikaelmélet, államtudomány > JC312 Ethnic minorities / kisebbségkutatás, nemzetiségi kérdés L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 17 Oct 2025 11:34 |
| Last Modified: | 17 Oct 2025 11:34 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/226699 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




