REAL

Kapaszkodók és buktatók: roma fiatalok iskolai előmenetelének főbb befolyásoló tényezői hátrányos helyzetű településeken, kvalitatív megközelítésben

Jakobiné Görgőy, Rita (2023) Kapaszkodók és buktatók: roma fiatalok iskolai előmenetelének főbb befolyásoló tényezői hátrányos helyzetű településeken, kvalitatív megközelítésben. KAPOCS, 6 (1). pp. 112-131. ISSN 1588-7227

[img]
Preview
Text
KAPOCS.2023.1.10.pdf - Published Version

Download (176kB) | Preview

Abstract

Kutatásunk során arra vállalkoztunk, hogy kvalitatív módszertani megközelítésben megvizsgáljuk a roma fiatalok iskolai lemorzsolódásának legfőbb okait, illetve feltérképezzük azokat a tényezőket, amelyek hozzájárulhatnak a veszélyeztetettség csökkentéséhez és a korai iskolaelhagyás megakadályozásához. Tettük mindezt úgy, hogy a fiatalokat nevelő és oktató pedagógus szakembereket és magukat az érintetteket, a roma származású szülőket egyaránt megkérdeztük. Ez utóbbiak véleménye azért is különösen fontos, mert válaszadóink az interjú keretei között egyrészt a saját iskolai pályafutásukat meghatározó tényezőkről, illetve az azokkal kapcsolatos megélésükről is beszámolhattak, másrészt a gyermekeiknél tapasztalt jelenségekről, hangsúlyos elemekről is elmondhatták véleményüket.

Item Type: Article
Subjects: J Political Science / politológia > JC Political theory / politikaelmélet, államtudomány > JC312 Ethnic minorities / kisebbségkutatás, nemzetiségi kérdés
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 17 Oct 2025 11:34
Last Modified: 17 Oct 2025 11:34
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/226699

Actions (login required)

Edit Item Edit Item