REAL

Diszlexiával németül

Mályusz, Enikő and Mező, Katalin (2017) Diszlexiával németül. Különleges Bánásmód, 3 (4). pp. 67-75. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text
KB_2017_4_Malyusz.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (506kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmány a diszlexiával küzdő tanulók német nyelvtanulásának sajátosságaihoz nyújt újabb információkat a tanulók nyelvi lexikális hálózatának felmérése által. A tanulmányban többek között arra kerestük a választ, hogy milyen jellemző jegyei jelennek meg a diszlexiának az idegen nyelvtanulásban? Valóban minden diszlexiás gyermeket fel kell menteni az idegen nyelvtanulása alól, vagy léteznek olyan utak, melyek elvezethetnek a nyelvtudás kialakulásához? Célunk a magyar anyanyelvű németül tanuló diszlexiások nyelvi tudásának mérése általi tanítási tapasztalatok levonása. Módszer: diszlexiások lexikális hálózatának felmérése szóasszociációs feladattal. Minta: 19 tanulási zavarral küzdő tanulót vizsgáltunk. Következtetés: Vizsgálati eredményeink azt bizonyítják, nem felmenteni kellene a diszlexiával küzdő gyermekeket, hanem az erősségeikre támaszkodva, más úton kellene átadni a tudást.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: diszlexia, idegen nyelv, fejlesztés, fejlesztőpedagógia
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 07 Aug 2018 14:30
Last Modified: 07 Aug 2018 14:30
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/81897

Actions (login required)

Edit Item Edit Item