Mályusz, Enikő and Mező, Katalin (2017) Diszlexiával németül. Különleges Bánásmód, 3 (4). pp. 67-75. ISSN 2498-5368
|
Text
KB_2017_4_Malyusz.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (506kB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmány a diszlexiával küzdő tanulók német nyelvtanulásának sajátosságaihoz nyújt újabb információkat a tanulók nyelvi lexikális hálózatának felmérése által. A tanulmányban többek között arra kerestük a választ, hogy milyen jellemző jegyei jelennek meg a diszlexiának az idegen nyelvtanulásban? Valóban minden diszlexiás gyermeket fel kell menteni az idegen nyelvtanulása alól, vagy léteznek olyan utak, melyek elvezethetnek a nyelvtudás kialakulásához? Célunk a magyar anyanyelvű németül tanuló diszlexiások nyelvi tudásának mérése általi tanítási tapasztalatok levonása. Módszer: diszlexiások lexikális hálózatának felmérése szóasszociációs feladattal. Minta: 19 tanulási zavarral küzdő tanulót vizsgáltunk. Következtetés: Vizsgálati eredményeink azt bizonyítják, nem felmenteni kellene a diszlexiával küzdő gyermekeket, hanem az erősségeikre támaszkodva, más úton kellene átadni a tudást.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | diszlexia, idegen nyelv, fejlesztés, fejlesztőpedagógia |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 07 Aug 2018 14:30 |
Last Modified: | 07 Aug 2018 14:30 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/81897 |
Actions (login required)
Edit Item |