Csiszárik-Kocsir, Ágnes and Garai-Fodor, Mónika (2018) Miért fontos a pénzügyi ismeretek oktatása a Z generáció véleménye alapján? POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 14 (1-3). pp. 107-119. ISSN 1786-6553
|
Text
PSZ 2018. 1-3.szam_beliv_9.pdf Download (520kB) | Preview |
Abstract
A pénzügyi kultúra és a pénzügyi műveltség fogalma napjaink népszerű kutatási témája. Számos elemzés foglalkozik azzal, hol áll és javult-e a válság után közel tíz évvel a a különböző országok lakosságának pénzügyi kultúrája. Napjainkban már nincs olyan ország, mely ne tett volna lépéseket a pénzügyi ismeretek fejlesztése, bővítése terén, azonban ezek a lépések zömmel késve indultak el. A pénzügyi kultúra mérésével sok szervezet foglalkozik nemzeti és nemzetközi szinten. A vizsgálatok eredményei már számos esetben felhívták a figyelmet a hiányosságokra, a fejlesztés szükségességére, melynek elsődleges szereplői az oktatási intézmények alap-, közép- és felső szinten egyaránt. De vajon a diákok tudják-e a pénzügyi kultúra fejlesztésének célját, ismerik-e annak fontosságát? A tanulmány célja, hogy feltárja a felsőoktatásba belépő Z generációs hallgatók véleményét a pénzügyi kultúra, a pénzügyi ismeretek fejlesztéséről, a fő motivációkat és célokat annak érdekében, hogy a jövő nemzedéke már célirányosabban felkészülhessen a jövő kihívásaira és elvárásaira.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | pénzügyi kultúra, pénzügyi műveltség, Z generáció, pénzügyi tudatosság |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
Depositing User: | Andrea Paár |
Date Deposited: | 07 Mar 2019 12:32 |
Last Modified: | 07 Mar 2019 12:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/91871 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |