Kembe, Irén (2019) Az időskori tanulás szerepe a közösségteremtődésben. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 10 (4). pp. 39-47. ISSN 01332597
|
Text
04_Kembe_2019_04.pdf - Published Version Download (111kB) | Preview |
Abstract
Diplomamunkám célja: az időskori tanulás szerepe a közösségteremtődésben, kutatás, azaz milyen szerepe van az időskori tanulásnak az idősek közösségteremtődésében, illetve egyáltalán van-e szerepe. Ennek kiderítésére kutatást végeztem a Milton Friedman Egyetemen (volt Zsigmond Király Egyetem) létrehozott és működő szeniorképzési rendszerben. Bemutattam a közösségek kialakulásának fogalmát, típusait, hiszen ez a dolgozatom egyik kulcsfogalma, az időskori tanulás adta közösségteremtődés lehetőségét keresve. Tisztáztam a gerontoandragógia és geronto-edukáció fogalmait is, hiszen ez a dolgozatom másik kulcsfogalma. Röviden áttekintettem a magyar idősoktatás jelenlegi helyzetét, kiemelve a Nyugdíjasok Óbudai Akadémiáját és a külső helyszíneken működő Szenior Akadémiákról is szóltam. Bemutattam a Milton Friedman Egyetemen a Nyugdíjasok Óbudai Akadémiája szenior hallgatói által létrehozott Szenior Klubot, a Kőrösi Csoma Sándor Művelődési Központ Szenior Akadémia Kőbányai Nyugdíjasok Klubját. Elemeztem a kutatómunka alapját képező csoportos és egyéni interjúkat, illetve analizáltam a külső helyszíneket, levontam a konzekvenciákat és értékeltem azokat. Végül összefoglaltam a dolgozatot, véleményeztem a kutatást és megkíséreltem a hipotézisem megválaszolását.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 02 Aug 2024 10:55 |
Last Modified: | 02 Aug 2024 10:56 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/201644 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |