REAL

Az időskori tanulás szerepe a közösségteremtődésben

Kembe, Irén (2019) Az időskori tanulás szerepe a közösségteremtődésben. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 10 (4). pp. 39-47. ISSN 01332597

[img]
Preview
Text
04_Kembe_2019_04.pdf - Published Version

Download (111kB) | Preview

Abstract

Diplomamunkám célja: az időskori tanulás szerepe a közösségteremtődésben, kutatás, azaz milyen szerepe van az időskori tanulásnak az idősek közösségteremtődésében, illetve egyáltalán van-e szerepe. Ennek kiderítésére kutatást végeztem a Milton Friedman Egyetemen (volt Zsigmond Király Egyetem) létrehozott és működő szeniorképzési rendszerben. Bemutattam a közösségek kialakulásának fogalmát, típusait, hiszen ez a dolgozatom egyik kulcsfogalma, az időskori tanulás adta közösségteremtődés lehetőségét keresve. Tisztáztam a gerontoandragógia és geronto-edukáció fogalmait is, hiszen ez a dolgozatom másik kulcsfogalma. Röviden áttekintettem a magyar idősoktatás jelenlegi helyzetét, kiemelve a Nyugdíjasok Óbudai Akadémiáját és a külső helyszíneken működő Szenior Akadémiákról is szóltam. Bemutattam a Milton Friedman Egyetemen a Nyugdíjasok Óbudai Akadémiája szenior hallgatói által létrehozott Szenior Klubot, a Kőrösi Csoma Sándor Művelődési Központ Szenior Akadémia Kőbányai Nyugdíjasok Klubját. Elemeztem a kutatómunka alapját képező csoportos és egyéni interjúkat, illetve analizáltam a külső helyszíneket, levontam a konzekvenciákat és értékeltem azokat. Végül összefoglaltam a dolgozatot, véleményeztem a kutatást és megkíséreltem a hipotézisem megválaszolását.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 02 Aug 2024 10:55
Last Modified: 02 Aug 2024 10:56
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/201644

Actions (login required)

Edit Item Edit Item