Hengán, Kamilla (2021) A szociális kompetencia fejlesztési lehetőségei az oktatásban. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (4). ISSN 2061-6260
|
Text
12_04_07_Hengan.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (311kB) | Preview |
Abstract
A szociális készségek teszik alkalmassá az egyént, hogy a társadalomban élni tudjon, céljait el tudja érni és embertársaihoz elfogadóan viszonyuljon. Ennek kialakításához kiemelten fontos foglalkozni a gimnazista korosztállyal, mert a szociális és intellektuális készségek helyes elsajátítása kulcsfontosságú a felnőttkor eredményességéhez. Olyan módszereket vizsgálok, amelyek elősegíthetik a szociális készségek fejlesztését a köznevelésben eltöltött évek alatt, kiemelten a történelemoktatás során. Fontos, hogy a pedagógusok és pedagógusjelöltek miként vélekednek a szociális kompetencia fogalmáról és fejlesztési lehetőségeiről. Feltáró kutatásomat online kérdőív segítségével végeztem. A módszertani lehetőségeket három kategóriába osztva mutatom be (tanórai, tanórán kívüli és iskolán kívüli fejlesztés), és mindegyiket egy általam kipróbált tevékenységgel szemléltetem.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 09:39 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 09:39 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208600 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |