REAL

Új nézőpontok. A multiperspektivikus történelemszemlélet megjelenése a történelemtankönyvekben

Fodor, Richárd (2019) Új nézőpontok. A multiperspektivikus történelemszemlélet megjelenése a történelemtankönyvekben. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 10 (3-4). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
10_03_10_Fodor.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (303kB) | Preview

Abstract

A tanulmány alapvető kérdésfeltevése, hogy a 2015-ben kezdődő szakmai fejlesztési mechanizmus során az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézete (EKE OFI) által kiadott történelem-tankönyvcsomag szerzői milyen módon tettek eleget azon célkitűzéseknek, hogy több alternatív nézőpontot is bemutassanak egy adott történelmi esemény, fogalom vagy személy megítélésével kapcsolatban. Továbbá találhatóak-e olyan példák a tankönyvi leckék között, ahol több alegység közvetíti a multiperspektivikus szemléletet? A magyar és az egyetemes történelem ábrázolásában is kimutathatók-e a több nézőpontú tananyag egységek?

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 05 Nov 2024 14:13
Last Modified: 05 Nov 2024 14:13
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/208727

Actions (login required)

Edit Item Edit Item