Kegyesné Szekeres, Erika (2015) „Magyarul tanulok” - interkulturális tapasztalatok egy német-magyar tandemprogram kapcsán = 'I study hungarian' - intercultural experiences related to a german-hungarian tandem programme. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (1). pp. 122-132. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_1_2015_122-132.pdf - Published Version Download (469kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a tandem módszer fogalmát interkulturális aspektusból közelíti meg, és a nyelvoktatásban játszott szerepére mutat rá. A tandemhez kapcsolódó módszertani háttér és a tandemben való nyelvtanulás előnyeinek a bemutatása után egy, a Miskolci Egyetem és a hildesheimi egyetem diákjai között megvalósult tandemtanulás tapasztalatainak részletezése következik. A cikk azt bizonyítja, hogy megfelelő előkészületek és módszertani felkészítés segítségével a tandemben résztvevőknek nemcsak a nyelvi tudása, hanem az interkulturális kompetenciája is fejlődik.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 25 Feb 2025 18:15 |
Last Modified: | 25 Feb 2025 18:15 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/216093 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |