REAL

„Magyarul tanulok” - interkulturális tapasztalatok egy német-magyar tandemprogram kapcsán = 'I study hungarian' - intercultural experiences related to a german-hungarian tandem programme

Kegyesné Szekeres, Erika (2015) „Magyarul tanulok” - interkulturális tapasztalatok egy német-magyar tandemprogram kapcsán = 'I study hungarian' - intercultural experiences related to a german-hungarian tandem programme. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (1). pp. 122-132. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_1_2015_122-132.pdf - Published Version

Download (469kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a tandem módszer fogalmát interkulturális aspektusból közelíti meg, és a nyelvoktatásban játszott szerepére mutat rá. A tandemhez kapcsolódó módszertani háttér és a tandemben való nyelvtanulás előnyeinek a bemutatása után egy, a Miskolci Egyetem és a hildesheimi egyetem diákjai között megvalósult tandemtanulás tapasztalatainak részletezése következik. A cikk azt bizonyítja, hogy megfelelő előkészületek és módszertani felkészítés segítségével a tandemben résztvevőknek nemcsak a nyelvi tudása, hanem az interkulturális kompetenciája is fejlődik.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 25 Feb 2025 18:15
Last Modified: 25 Feb 2025 18:15
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/216093

Actions (login required)

Edit Item Edit Item