Number of items: 17.
Article
Garai, Imre
(2024)
Shaping the Professionality of Secondary Teacher Candidates with Diverse Backgrounds during the Great Depression.
Sociology Lens, 37 (3).
ISSN 2832-5796
(In Press)
Garai, Imre and Szabó, Zoltán András and Vincze, Beatrix and Németh, András
(2024)
Zur Rezeption der Ideen von Peter Petersen im ungarischen pädagogischen Diskurs der Zwischenkriegszeit.
PAEDAGOGISCHE RUNDSCHAU, 78 (4).
pp. 481-499.
ISSN 0030-9273
Garai, Imre
(2024)
„A közművelődés ügye iránt elkötelezett báró” : Eötvös Loránd szerepe a középiskolai tanárképzés 19. század végi reformjában és hagyatékának sorsa a két világháború közötti időszakban = “The baron committed to the cause of the education of the public” : The role of Loránd Eötvös in the reforms of secondary teacher training at the end of the 19th century and the fate of his legacy in the interwar period.
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (3).
pp. 376-387.
ISSN 0025-0325
Garai, Imre
(2023)
Looming Deprofessionalization: State Interventions into the Operation of Professional Institutions of Secondary Teacher Training in Hungary in the Early Twenties = Desprofesionalización en ciernes: intervenciones estatales
en el funcionamiento de las instituciones profesionales de
formación del profesorado de secundaria en Hungría a principios de los años veinte.
HISTORIA Y MEMORIA DE LA EDUCACION, 18 (2).
pp. 483-512.
ISSN 2444-0043
Garai, Imre
(2022)
A szakértői autoritás korlátozására tett kísérletek a középiskolai tanárképzés területén az első világháborút követően.
ISKOLAKULTÚRA : PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (10).
pp. 62-76.
ISSN 1215-5233 (nyomtatott); 1588-0818 (elektronikus)
Garai, Imre
(2021)
Réthy Endréné: Néhány adalék a gyógypedagógus-képzés történetéhez, 1963–1967. című munkájáról. Palatia Nyomda és Kiadó Kft., Győr. 362 o.
POLYMATHEIA : MŰVELŐDÉS- ÉS NEVELÉSTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 18 (1-2).
pp. 257-262.
ISSN 2732-2092 (nyomtatott); 2732-2521 (elektronikus)
Garai, Imre and Németh, András
(2018)
Construction of the national state and the institutionalization processes of the modern Hungarian secondary school teacher training system.
ESPACIO TIEMPO Y EDUCACIÓN, 5 (1).
pp. 219-232.
ISSN 2340-7263
Garai, Imre
(2018)
A középiskolai tanárképzés intézményeit érintő változások a fővárosban az első világháborúban és az azt követő időszakban.
PER ASPERA AD ASTRA: A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM MŰVELŐDÉS- ÉS EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEI, 5 (2).
pp. 115-136.
ISSN 2064-6038
Garai, Imre and Németh, András
(2017)
Disciplinary Changes in Science Education in Hungary in the Era of the Stalinist Dictatorship.
PEDAGOGIKA: CASOPIS PRO VEDY A VZDELAVANI VE VYCHOVE, 67 (4).
pp. 431-442.
ISSN 0031-3815
Garai, Imre
(2013)
Az Eötvös Collegium mint
a tanári elitképzés műhelye –
az 1895–1950 között felvettek
személyi anyagainak elemzése.
Iskolakultúra, 13 (1).
pp. 16-25.
ISSN 1215-5233
Garai, Imre
(2013)
The Baron Jozsef Eotvos Collegium as an elite teacher training institute. The analysis of the admitted members between 1895 and 1950.
HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE, 8 (1).
pp. 215-231.
ISSN 1971-1093
Garai, Imre
(2013)
The Baron József Eötvös Collegium as an elite teacher training institute. The analysis of the admitted members between 1895 and 1950.
History of Education and Children’s Literature, 8. (1.).
pp. 215-231.
ISSN ISSN 1971-1093 (print) / ISSN 1971-1131 (online)
Garai, Imre
(2013)
Mika Sándor tanári tevékenysége az Eötvös Collegium korai időszakában.
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 4 (3-4).
pp. 1-6.
ISSN 2061-6260
Book Section
Garai, Imre
(2015)
Az európai tanárképzés a „modellkövető” országok aspektusából vizsgálva. Összegző áttekintés egy tanulmánykötet margójára
II.
In:
Égi iskolák, földi műhelyek.
ELTE PPK, Budapest, pp. 178-191.
ISBN 978-963-284-706-1
Book
Garai, Imre
(2022)
A középiskolai tanári professzió intézményesülésének folyamatai : A tanárvizsgáló bizottság és a tanárképző intézet működése a pesti tudományegyetemen az 1862–1919 közötti időszakban.
ELTE Eötvös Collegium, Budapest.
ISBN 978-615-5897-53-5
Garai, Imre
(2019)
An Elite Teacher Training Institute : The History of Eötvös József Collegium 1895–1950.
ELTE Eötvös József Collegium, Budapest.
ISBN 978-615-5371-58-5
Németh, András and Szabó, Zoltán András and Hild, Anna and Stisser, Anna and Criblez, Lucien and Garai, Imre and Sáska, Géza and Szabolcs, Éva and Golnhofer, Erzsébet and Brezsnyánszky, László and Karády, Viktor Győző
(2015)
Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében.
Gondolat Kiadó, Budapest.
ISBN 978 963 693655 6
This list was generated on Sat Mar 22 23:33:28 2025 CET.