Kövér, Péter (2022) Digitális oktatás a felsőoktatásban a COVID-19 harmadik hulláma alatt: hallgatói visszajelzések. PORTA LINGUA (2). pp. 117-123. ISSN 1785-2420
|
Text
PL2022_2_Kover_117-123.pdf Download (530kB) | Preview |
Abstract
A COVID-19 miatti digitális oktatásra történő átállást számos kutatásban vizsgálták. A jelen kutatás a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Pénzügyi és Számviteli Kar (PSZK) levelezős hallgatóinak a vírus harmadik hullámának időszakában (2020/2021. tanév tavaszi szemeszterében) átélt tapasztalatait igyekszik megvizsgálni. Ebben az időszakban intézményünkben a Microsoft Teams nevű digitális oktatási platformon szinkron, azaz valós idejű órák keretein belül zajlott az oktatás. A vizsgálat során a levelező tagozaton tanuló hallgatók házidolgozatait elemeztük kvalitatív módszerekkel, amelyeket a „Tanulásmódszertan” c. kurzus keretén belül nyújtottak be. A dolgozatokra, amelyekben a hallgatók a digitális oktatással kapcsolatos pozitív és negatív tapasztalataikat írták le, szövegkorpuszként tekintettük, és a vizsgálatot a tartalomelemzés módszerével végeztük el. Elemzésünk során két fő szempont szerint csoportosítottuk a hallgatókat: az életkor és az egyetemi tanulmányuk kezdési időpontja alapján (2020 tavasza előtt vagy után). Megállapítottuk, hogy a 40 év alatti hallgatók, különösen azok, akik tanulmányaikat 2020 tavasza után kezdték meg, a legelfogadóbbak az oktatás digitális jellegével szemben és nem jelent számukra gondot az online tanulási közeg.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 16 Dec 2022 14:29 |
Last Modified: | 16 Dec 2022 14:29 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/155003 |
Actions (login required)
Edit Item |