REAL

Items where Subject is "B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF06 Psychology of adolescence / serdülő kor pszichol."

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: B | C | F | G | J | K | L | N | O | P | S | T | V | É
Number of items at this level: 44.

B

Bacskai, Katinka (2015) Iskolák a társadalom peremén : Alacsony státusú diákokat tanító eredményes tanárok. Belvedere Meridionale, Szeged. ISBN 978-615-5372-37-7

Bunford, Nóra and Kujawa, Autumn and Fitzgerald, Kate, D and Monk, Christopher, S and Phan, K Luan (2018) Convergence of BOLD and ERP measures of neural reactivity to emotional faces in children and adolescents with and without anxiety disorders. Biological Psychology, 134. pp. 9-19. ISSN 0301-0511

C

Csibi, Sándor and Csibi, Mónika (2019) Differences in purposes and life-goals from the perspective of health behavior in a Romanian adolescent sample = Egyéni különbözőségek a serdülők egészséges életmódjában az életcéljaik perspektívájából. Különleges Bánásmód, 5 (1). pp. 19-29. ISSN 2498-5368

Csizér, Kata and Piniel, Katalin (2016) Középiskolás diákok angolnyelv-tanulási motivációjának és nyelvtanulási szorongásának vizsgálata. ISKOLAKULTÚRA, 16 (6). pp. 3-13. ISSN 1215-5233

F

Fazekas, Anna and Nagy, Ádám (2016) Kilátástalanság? : A fiatalok legégetőbb problémái. MAGISZTER (CSÍKSZEREDA) (4). pp. 5-19. ISSN 1583-6436

Fülöp, Márta and Nagy, Tamás (2015) A győzelemmel és a vesztéssel való megküzdés: a serdülők és a felnőttkor küszöbén álló fiatalok összehasonlítása. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 70 (1). pp. 95-119. ISSN 0025-0279

G

Glózer, Rita (2015) Internetes paródiavideók és ifjúsági médiahasználat. REPLIKA (90-91). pp. 117-139. ISSN 0865-8188

Gyeszli, Edit and Sántha, Kálmán (2015) Abdukció az osztálytermi interakcióban. ISKOLAKULTÚRA, 15 (12). pp. 19-27. ISSN 1215-5233

Gyukits, György and Karlovitz, János Tibor and Papp Z., Attila (2015) A középsikola-választás szociális háttere a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei nyolcadikos tanulók körében. SZELLEM ÉS TUDOMÁNY (3-4). pp. 40-65. ISSN 2062-204X

Gáspár, Csaba and Kasik, László (2015) A szociálisprobléma-megoldás, az empátia és a szorongás kapcsolata serdülők körében. ISKOLAKULTÚRA, 25 (10). pp. 48-58. ISSN 1215-5233

J

Jámbori, Szilvia and Kőrössy, Judit (2019) A szándékos önszabályozás jelentősége serdülő és fiatal felnőttkorban a társas támogatás, az identitásállapotok és a reziliencia tükrében = The Role of Intentional Self-Regulation among Adolescents and Young Adults in Relation to Social Support, Identity Status and Resilience. ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 19 (3). pp. 33-52. ISSN 1419-872X

Járdaházi, Evelyn and Láng, András (2018) Az iskolai zaklatás kapcsolata az empátiával és az alapvető pszichológiai szükségletek megélésével: ahogy a diákok látják, és ahogy a tanárok kezelik = The Relationship of Bullying to Empathy and Basic Psychological Needs: from the Students’ Point of Views and How Teachers Handle It. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (2). pp. 100-114. ISSN 1589-519X

K

Kacsuk, Zoltán (2005) Szubkultúrák, poszt-szubkultúrák és neo-törzsek : A (látványos) ifjúsági (szub)kultúrák brit kutatásának legújabb hulláma. REPLIKA (53). pp. 91-110. ISSN 0865-8188

Kasik, László (2016) Person-Based Social Problem Solving Among 10-, 14- and 16-Year-Olds. Journal of Relationships Research, 7 (4). pp. 1-10. ISSN 1838-0956

Kasik, László (2016) A személyközi problémák megoldásának mérése. In: Mire jó a tanoda?: A TanodaPlatform keretében összegyűjtött innovációk, kutatások, történetek. Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged.

Kasik, László and Fejes, József Balázs and Guti, Kornél and Gáspár, Csaba and Zsolnai, Anikó (2017) Social problem-solving among disadvantaged and non-disadvantaged adolescents. European Journal of Special Needs Education, 32 (2). pp. 1-16. ISSN 0885-6257, ESSN: 1469-591X

Kasik, László and Guti, Kornél and Tóth, Edit and Fejes, József Balázs (2016) Az elkerülés mint folyamat – az Elkerülés kérdőív bemérése 15 és 18 évesek körében. Magyar Pedagógia, 116 (2). 219 -253. ISSN 0025-0260

Kasik, László and Vidákovich, Tibor and Gáspár, Csaba and Tóth, Edit (2017) Az SPSI–A hazai adaptálásának eredményei. Magyar Pszichológiai Szemle, 72 (2/4). 201 -229. ISSN 0025-0279

Klein, László (2017) Az ifjúsági (szub-)kultúrakutatás jelene. EDUCATIO, 26 (1). pp. 149-151. ISSN 1216-3384

Kun, Bernadette and Németh, Ágnes and Szabó, Attila and Demetrovics, Zsolt (2019) Fizikai aktivitás. In: Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása (HBSC) 2018. ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar. (Submitted)

L

Lukovszki, Emese (2019) Cyber-bullying jelenség a kiskamasz korban = Cyber-Bullying Amongst Preadolescents. GRADUS, 6 (2). pp. 172-182. ISSN 2064-8014

Lukács, Andrea and Papp, Viktória and Sasvári, Péter László (2017) Testkép- és étkezési zavarok vizsgálata középiskolás tanulóknál. EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 7 (1). pp. 25-30. ISSN 2063-2142

N

Nagy, Ádám (2016) Az ifjúsági munka három tradíciója és magyarországi értelmezése. In: 25 év - Jelentés az ifjúságügyről. Iuvenis - Ifjúságszakmai Műhely; ISZT Alapítvány, Budapest, pp. 115-131. ISBN 978-963-89861-8-4

Nagy, Ádám (2016) Az online ifjúsági szolgáltatások: az e- ifjúsági iroda. In: Fókuszpontok. Információ és társadalom . Gondolat Könyvkiadó; Infonia, Budapest, pp. 1-7. ISBN 978-963-693-531-3

Nagy, Ádám (2018) Egyéni érettség vagy statisztikai minta: az ifjúsági korosztályok meghatározásának egyéni életúton alapuló elmélete. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 9 (2). pp. 47-62. ISSN 0133-2597

Nagy, Ádám (2016) Hasonlóságok és különbségek a szociálpedagógia és az ifjúsági munka között. Eruditio - Educatio, 1. pp. 5-30. ISSN 1336-8893

Nagy, Ádám (2017) IFJÚSÁGÜGY - A SZABADIDŐ, A FIATALOK ÉS A SZOLGÁLTATÁSOK ÖTVÖZETE = YOUTH AFFAIRS: LEISURE TIME, YOUTH AND SERVCE BASED ENVIROMENT. Eruditio - Educatio, 1. pp. 1-15. ISSN 1336-8893

Nagy, Ádám and Bán, Dóra and Folmeg, Balázs and Schmidt, Richárd (2017) Ifjúsági esélyek, ifjúságpolitika. In: Magyar társadalom- és szociálpolitika (1990-2015). A mai Magyarország . Osiris Kiadó, Budapest, pp. 1-21. ISBN 978-963-276-283-8

Nagy, Ádám and Székely, Levente and Barbarics, Márta (2017) Youth and Leisure time. In: Leisure, Health and Well-Being. Leisure Studies in a Global Era . Palgrave Macmillan, Cham (Svájc), pp. 153-170. ISBN 978-3-319-33256-7

Nagy, Ádám and Tibori, Theodosia Tímea (2016) Narratívák hálójában : az ifjúság megismerési és értelmezési kísérletei a rendszerváltástól napjainkig. In: Negyedszázad - Magyar Ifjúság 2012. ISZT Alapítvány ; Iuvenis Ifjúságszakmai Műhely ; Excenter Kutatóközpont ; UISZ Alapítvány, Budapest, pp. 400-434. ISBN 978-963-89861-6-0

Nagyné Hegedűs, Anita (2016) 5-8. osztályos tanulók mindennapi kihívásai az énhatékonyság tükrében = Everyday challenges of 5-8. Grade students in the light of self-efficacy. GRADUS, 3 (1). pp. 148-155. ISSN 2064-8014

O

Olteanu, Lucián Líviusz (2019) A család szerepe a pályaválasztásban = The Family’s Role in Careerchoice. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 1 (4). pp. 23-35. ISSN 2676-8771

P

Papp Z, Attila and Szerbhorváth, György (2016) Kockázati magatartásformák a Kárpát-medencei fiatalok körében. KORUNK (KOLOZSVÁR), 27 (11). pp. 34-43. ISSN 1222-8338

Pinczés-Pressing, Zsuzsanna and Sebestyén, Nóra and Berkics, Mihály and Fülöp, Márta (2015) Versenyző fiatalok versengés, győzelem és vesztés fogalmának vizsgálata az asszociatív csoportanalízis technika segítségével. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 70 (1). pp. 159-177. ISSN 0025-0279

S

Schmidt, Richárd and Nagy, Ádám (2016) A PÁWA – egy mai ifjúsági szubkultúra leírása. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 66 (9-12). pp. 113-122. ISSN 1215-1807

Sipos, Szandra (2015) A 12. életév a fejlődéslélektan tükrében. MAGYAR RENDÉSZET, 15 (6). pp. 33-44. ISSN 1586-2895

Somorjai, Noémi (2016) Homoszexuális (LMBT) fiatalok a gyermekorvosi ellátásban? GYERMEKGYÓGYÁSZAT, 67 (3). pp. 169-173. ISSN 0017-5900

Somorjai, Noémi (2018) Homoszexuális (LMBTI) gyermekek és serdülők a házi gyermekorvosi ellátásban. VÉDŐNŐ, 28 (1). pp. 9-13. ISSN 1586-1538

Szabó, Éva (2016) Pozitív fejlődés? – A közép- és késő serdülőkori életszakasz nehézségei a XXI. század elején. ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 16 (2). pp. 7-8. ISSN 1419-872X

Szemenyei, Eszter and Reinhardt, Melinda and Kökönyei, Gyöngyi (2014) A tapasztalati elkerülés a serdülőkori externalizáló és internalizáló tünetek hátterében. In: Magyar Pszichológiai Társaság XXIII. Nagygyűlése, 2014. május 15-17., Marosvásárhely, Románia.

T

Tokai, Dalma and Lendvayné Győrik, Gabriella and Fülöp, Márta (2017) Középiskolás kémiatehetségek versengési attitűdje és viszonya a versenyekhez. In: Új kutatások a neveléstudományokban 2016. SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged, pp. 243-267. ISBN 978-963-306-567-9

Turi, Eszter and Gervai, Judit and Áspán, Nikolett and Halász, József (2013) A Képességek és Nehézségek Kérdőív (SDQ-Magy) validálása serdülőkorú klinikai populációban = Validation of the Hungarian Strengths and Difficulties Questionnaire in an adolescent clinical population. PSYCHIATRIA HUNGARICA, 28 (2). pp. 165-179. ISSN 0237-7896

V

van der Jagt-Jelsma, Willeke and de Vries-Schot, Margreet R. and Klip, Helen and van Deurzen, Patricia A. M. and Buitelaar, Jan K. (2019) The Association between Parental Religiosity, Stressful Life Events, and Problem Behavior in Pre- Adolescents and Adolescents. EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH, 14 (2). pp. 296-310. ISSN 1788-4394 (print); 1788-7119 (online)

É

Éber, Márk Áron (2016) Mit tudunk a 21. század fiataljai előtt álló kihívásokról? : Hozzászólás Kabai Imre és munkatársai Rétegződés kötetéhez. REPLIKA (96-97). pp. 189-195. ISSN 0865-8188

This list was generated on Tue Jul 7 14:59:24 2020 CEST.