Items where Subject is "B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF06 Psychology of adolescence / serdülő kor pszichol."
Group by: Creators | Item Type Number of items at this level: 48. BBacskai, Katinka (2015) Iskolák a társadalom peremén : Alacsony státusú diákokat tanító eredményes tanárok. Belvedere Meridionale, Szeged. ISBN 978-615-5372-37-7 Bunford, Nóra and Kujawa, Autumn and Fitzgerald, Kate, D and Monk, Christopher, S and Phan, K Luan (2018) Convergence of BOLD and ERP measures of neural reactivity to emotional faces in children and adolescents with and without anxiety disorders. Biological Psychology, 134. pp. 9-19. ISSN 0301-0511 CCsibi, Sándor and Csibi, Mónika (2019) Differences in purposes and life-goals from the perspective of health behavior in a Romanian adolescent sample = Egyéni különbözőségek a serdülők egészséges életmódjában az életcéljaik perspektívájából. Különleges Bánásmód, 5 (1). pp. 19-29. ISSN 2498-5368 Csizér, Kata and Piniel, Katalin (2016) Középiskolás diákok angolnyelv-tanulási motivációjának és nyelvtanulási szorongásának vizsgálata. ISKOLAKULTÚRA, 16 (6). pp. 3-13. ISSN 1215-5233 EErdős, Ákos (2021) Újszerű szerhasználati kockázatok a mai fiatalok körében: Generációs Addikciós Kockázatok (GAK). Interdiszciplináris Drogszemle, 2 (1). pp. 31-54. FFazekas, Anna and Nagy, Ádám (2016) Kilátástalanság? : A fiatalok legégetőbb problémái. MAGISZTER (CSÍKSZEREDA) (4). pp. 5-19. ISSN 1583-6436 Fülöp, Márta and Nagy, Tamás (2015) A győzelemmel és a vesztéssel való megküzdés: a serdülők és a felnőttkor küszöbén álló fiatalok összehasonlítása. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 70 (1). pp. 95-119. ISSN 0025-0279 GGlózer, Rita (2015) Internetes paródiavideók és ifjúsági médiahasználat. REPLIKA (90-91). pp. 117-139. ISSN 0865-8188 Gyeszli, Edit and Sántha, Kálmán (2015) Abdukció az osztálytermi interakcióban. ISKOLAKULTÚRA, 15 (12). pp. 19-27. ISSN 1215-5233 Gyukits, György and Karlovitz, János Tibor and Papp Z., Attila (2015) A középsikola-választás szociális háttere a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei nyolcadikos tanulók körében. SZELLEM ÉS TUDOMÁNY (3-4). pp. 40-65. ISSN 2062-204X Gáspár, Csaba and Kasik, László (2015) A szociálisprobléma-megoldás, az empátia és a szorongás kapcsolata serdülők körében. ISKOLAKULTÚRA, 25 (10). pp. 48-58. ISSN 1215-5233 HHollá, Katarína (2020) Sexting Types and Motives Detected Among Slovak Adolescents. EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH, 15 (2). pp. 75-92. ISSN 1788-7119 JJámbori, Szilvia and Kőrössy, Judit (2019) A szándékos önszabályozás jelentősége serdülő és fiatal felnőttkorban a társas támogatás, az identitásállapotok és a reziliencia tükrében = The Role of Intentional Self-Regulation among Adolescents and Young Adults in Relation to Social Support, Identity Status and Resilience. ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 19 (3). pp. 33-52. ISSN 1419-872X Járdaházi, Evelyn and Láng, András (2018) Az iskolai zaklatás kapcsolata az empátiával és az alapvető pszichológiai szükségletek megélésével: ahogy a diákok látják, és ahogy a tanárok kezelik = The Relationship of Bullying to Empathy and Basic Psychological Needs: from the Students’ Point of Views and How Teachers Handle It. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (2). pp. 100-114. ISSN 1589-519X KKacsuk, Zoltán (2005) Szubkultúrák, poszt-szubkultúrák és neo-törzsek : A (látványos) ifjúsági (szub)kultúrák brit kutatásának legújabb hulláma. REPLIKA (53). pp. 91-110. ISSN 0865-8188 Kasik, László (2016) Person-Based Social Problem Solving Among 10-, 14- and 16-Year-Olds. Journal of Relationships Research, 7 (4). pp. 1-10. ISSN 1838-0956 Kasik, László (2016) A személyközi problémák megoldásának mérése. In: Mire jó a tanoda?: A TanodaPlatform keretében összegyűjtött innovációk, kutatások, történetek. Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged. Kasik, László and Fejes, József Balázs and Guti, Kornél and Gáspár, Csaba and Zsolnai, Anikó (2017) Social problem-solving among disadvantaged and non-disadvantaged adolescents. European Journal of Special Needs Education, 32 (2). pp. 1-16. ISSN 0885-6257, ESSN: 1469-591X Kasik, László and Guti, Kornél and Tóth, Edit and Fejes, József Balázs (2016) Az elkerülés mint folyamat – az Elkerülés kérdőív bemérése 15 és 18 évesek körében. Magyar Pedagógia, 116 (2). 219 -253. ISSN 0025-0260 Kasik, László and Vidákovich, Tibor and Gáspár, Csaba and Tóth, Edit (2017) Az SPSI–A hazai adaptálásának eredményei. Magyar Pszichológiai Szemle, 72 (2/4). 201 -229. ISSN 0025-0279 Klein, László (2017) Az ifjúsági (szub-)kultúrakutatás jelene. EDUCATIO, 26 (1). pp. 149-151. ISSN 1216-3384 Koronczai, Beatrix and Urbán, Róbert and Demetrovics, Zsolt (2020) Parental bonding and problematic internet or social media use among adolescents. PSYCHIATRIA HUNGARICA, 35 (1). pp. 73-80. ISSN 0237-7896 Kun, Bernadette and Németh, Ágnes and Szabó, Attila and Demetrovics, Zsolt (2019) Fizikai aktivitás. In: Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása (HBSC) 2018. ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar. (Submitted) LLukovszki, Emese (2019) Cyber-bullying jelenség a kiskamasz korban = Cyber-Bullying Amongst Preadolescents. GRADUS, 6 (2). pp. 172-182. ISSN 2064-8014 Lukács, Andrea and Papp, Viktória and Sasvári, Péter László (2017) Testkép- és étkezési zavarok vizsgálata középiskolás tanulóknál. EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 7 (1). pp. 25-30. ISSN 2063-2142 NNagy, Ádám (2016) Az ifjúsági munka három tradíciója és magyarországi értelmezése. In: 25 év - Jelentés az ifjúságügyről. Iuvenis - Ifjúságszakmai Műhely; ISZT Alapítvány, Budapest, pp. 115-131. ISBN 978-963-89861-8-4 Nagy, Ádám (2016) Az online ifjúsági szolgáltatások: az e- ifjúsági iroda. In: Fókuszpontok. Információ és társadalom . Gondolat Könyvkiadó; Infonia, Budapest, pp. 1-7. ISBN 978-963-693-531-3 Nagy, Ádám (2018) Egyéni érettség vagy statisztikai minta: az ifjúsági korosztályok meghatározásának egyéni életúton alapuló elmélete. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 9 (2). pp. 47-62. ISSN 0133-2597 Nagy, Ádám (2016) Hasonlóságok és különbségek a szociálpedagógia és az ifjúsági munka között. Eruditio - Educatio, 1. pp. 5-30. ISSN 1336-8893 Nagy, Ádám (2017) IFJÚSÁGÜGY - A SZABADIDŐ, A FIATALOK ÉS A SZOLGÁLTATÁSOK ÖTVÖZETE = YOUTH AFFAIRS: LEISURE TIME, YOUTH AND SERVCE BASED ENVIROMENT. Eruditio - Educatio, 1. pp. 1-15. ISSN 1336-8893 Nagy, Ádám and Bán, Dóra and Folmeg, Balázs and Schmidt, Richárd (2017) Ifjúsági esélyek, ifjúságpolitika. In: Magyar társadalom- és szociálpolitika (1990-2015). A mai Magyarország . Osiris Kiadó, Budapest, pp. 1-21. ISBN 978-963-276-283-8 Nagy, Ádám and Székely, Levente and Barbarics, Márta (2017) Youth and Leisure time. In: Leisure, Health and Well-Being. Leisure Studies in a Global Era . Palgrave Macmillan, Cham (Svájc), pp. 153-170. ISBN 978-3-319-33256-7 Nagy, Ádám and Tibori, Theodosia Tímea (2016) Narratívák hálójában : az ifjúság megismerési és értelmezési kísérletei a rendszerváltástól napjainkig. In: Negyedszázad - Magyar Ifjúság 2012. ISZT Alapítvány ; Iuvenis Ifjúságszakmai Műhely ; Excenter Kutatóközpont ; UISZ Alapítvány, Budapest, pp. 400-434. ISBN 978-963-89861-6-0 Nagyné Hegedűs, Anita (2016) 5-8. osztályos tanulók mindennapi kihívásai az énhatékonyság tükrében = Everyday challenges of 5-8. Grade students in the light of self-efficacy. GRADUS, 3 (1). pp. 148-155. ISSN 2064-8014 OOlteanu, Lucián Líviusz (2019) A család szerepe a pályaválasztásban = The Family’s Role in Careerchoice. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 1 (4). pp. 23-35. ISSN 2676-8771 PPapp Z, Attila and Szerbhorváth, György (2016) Kockázati magatartásformák a Kárpát-medencei fiatalok körében. KORUNK (KOLOZSVÁR), 27 (11). pp. 34-43. ISSN 1222-8338 Pinczés-Pressing, Zsuzsanna and Sebestyén, Nóra and Berkics, Mihály and Fülöp, Márta (2015) Versenyző fiatalok versengés, győzelem és vesztés fogalmának vizsgálata az asszociatív csoportanalízis technika segítségével. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 70 (1). pp. 159-177. ISSN 0025-0279 SSchmidt, Richárd and Nagy, Ádám (2016) A PÁWA – egy mai ifjúsági szubkultúra leírása. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 66 (9-12). pp. 113-122. ISSN 1215-1807 Sipos, Szandra (2015) A 12. életév a fejlődéslélektan tükrében. MAGYAR RENDÉSZET, 15 (6). pp. 33-44. ISSN 1586-2895 Somorjai, Noémi (2016) Homoszexuális (LMBT) fiatalok a gyermekorvosi ellátásban? GYERMEKGYÓGYÁSZAT, 67 (3). pp. 169-173. ISSN 0017-5900 Somorjai, Noémi (2018) Homoszexuális (LMBTI) gyermekek és serdülők a házi gyermekorvosi ellátásban. VÉDŐNŐ, 28 (1). pp. 9-13. ISSN 1586-1538 Szabó, Éva (2016) Pozitív fejlődés? – A közép- és késő serdülőkori életszakasz nehézségei a XXI. század elején. ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 16 (2). pp. 7-8. ISSN 1419-872X Szemenyei, Eszter and Reinhardt, Melinda and Kökönyei, Gyöngyi (2014) A tapasztalati elkerülés a serdülőkori externalizáló és internalizáló tünetek hátterében. In: Magyar Pszichológiai Társaság XXIII. Nagygyűlése, 2014. május 15-17., Marosvásárhely, Románia. TTokai, Dalma and Lendvayné Győrik, Gabriella and Fülöp, Márta (2017) Középiskolás kémiatehetségek versengési attitűdje és viszonya a versenyekhez. In: Új kutatások a neveléstudományokban 2016. SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged, pp. 243-267. ISBN 978-963-306-567-9 Turi, Eszter and Gervai, Judit and Áspán, Nikolett and Halász, József (2013) A Képességek és Nehézségek Kérdőív (SDQ-Magy) validálása serdülőkorú klinikai populációban = Validation of the Hungarian Strengths and Difficulties Questionnaire in an adolescent clinical population. PSYCHIATRIA HUNGARICA, 28 (2). pp. 165-179. ISSN 0237-7896 Tuza, Alexandra and Szőllősi, Gergő József and Szőnyi, Krisztina and Barth, Anita (2020) Az egészségműveltség és a táplálkozási szokások közötti összefüggés vizsgálata serdülők körében. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 2 (3). pp. 19-29. ISSN 2676-8771 Vvan der Jagt-Jelsma, Willeke and de Vries-Schot, Margreet R. and Klip, Helen and van Deurzen, Patricia A. M. and Buitelaar, Jan K. (2019) The Association between Parental Religiosity, Stressful Life Events, and Problem Behavior in Pre- Adolescents and Adolescents. EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH, 14 (2). pp. 296-310. ISSN 1788-4394 (print); 1788-7119 (online) ÉÉber, Márk Áron (2016) Mit tudunk a 21. század fiataljai előtt álló kihívásokról? : Hozzászólás Kabai Imre és munkatársai Rétegződés kötetéhez. REPLIKA (96-97). pp. 189-195. ISSN 0865-8188 |