Bellók, Bernadett (2024) Diákok hibajavítással kapcsolatos preferenciái az angolórákon. PORTA LINGUA (1). pp. 81-87. ISSN 1785-2420
|
Text
PL2024_1_Bellok_81-87.pdf - Published Version Download (502kB) | Preview |
Abstract
A nyelvtanulók hibáinak javítása elengedhetetlen ahhoz, hogy nyelvi és kommunikációs kompetenciáik fejlődhessenek. Ezzel szemben viszont az is elmondható, hogy a túlzott mértékű és túl gyakori hibajavítás demotiválhatja a nyelvtanulókat, aminek az eredményeként a tanulók jobban szoronghatnak és kevésbé szívesen szólalnak meg a nyelvórákon. A tanulmány célja, hogy feltárja a tanulók hibajavítási preferenciáit. Jelen pilotvizsgálatban 75 angolul szaknyelvet tanuló középiskolás diákot vontam be, akiktől kvantitatív kutatás keretében, kérdőíves formában tettem fel kérdéseket. Az adatgyűjtéshez egy saját készítésű kérdőívet használtam, amely a háttérkérdéseken kívül a hibajavítással kapcsolatos preferenciákat, attitűdöket igyekezett feltárni. Eredményeink azt mutatják, hogy a különböző hibajavítási módszerek közül legnagyobb mértékben a késleltetett javítást, és kisebb mértékben az azonnali hibajavítást, valamint az óra végén történő javítást preferálják a résztvevők.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | idegennyelv-tanulási motiváció, hibajavítás, kvantitatív kutatás, pilotkutatás, tanulói preferenciák |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PE English / anglisztika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Jul 2024 12:00 |
Last Modified: | 15 Jul 2024 12:00 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/200139 |
Actions (login required)
Edit Item |