Items where Subject is "M Music and Books on Music / zene, szövegkönyvek, kották > MT Musical instruction and study / zeneoktatás, zenetanulás"
Group by: Creators | Item Type Number of items at this level: 63. BBartalis, Izabella (2021) Zenei nevelés Kovászna és Hargita megye magyar tannyelvű elemi osztályaiban. EDUCATIO, 30 (4). pp. 694-702. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online) Bernhofer, Andreas (2020) Concert visits with the music class: A Salzburg case study. Hungarian Educational Research Journal, 10 (2). pp. 111-122. ISSN 2064-2199 Bolvári-Takács, Gábor (2014) Utószó ( Zórándi Mária: A bartóki út. Pályaképek a színpadi néptáncművészet 20. századi történetéből. Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, 2014.). In: A bartóki út. A magyar táncművészet nagyjai (4). Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, pp. 167-168. ISBN 978-963-89842-3-4 Bolya, Mátyás (2016) Magyar citerás angológia II. Lejegyzések, dalszövegek, életrajzok. Magyar citerás antológia, 1 (2). Dialekton Népzenei Kiadó, Budapest. ISBN 978-963-08-3621-0 Bolya, Mátyás (2018) Pillanatkép a magyar népzeneoktatásról : Egy felmérés tanulságai = A Snapshot of Hungarian Folk Music Education : Lessons Learned from a Survey. In: Zenetudományi dolgozatok 2015-2016. MTA BTK Zenetudományi Intézet, Budapest, pp. 337-347. Bolya, Mátyás (2019) A magyar népzenészképzés szakterületi megújítása. Felmérés és koncepció : Képzési szintek szerinti harmonizáció, tudásátadási módszerek és tananyagcsaládok fejlesztése, dinamikus tartalomszolgáltatás megvalósítása infokommunikációs környezetben. MTA BTK Zenetudományi Intézet, Budapest. ISBN 978-615-5167-19-5 Buzás, Zsuzsa (2015) Zeneoktatás Luxemburgban = Music Education in Luxemburg. GRADUS, 2 (1). pp. 127-134. ISSN 2064-8014 Buzás, Zsuzsa and Maródi, Ágnes (2018) ‘Nine months before the mother’s birth.’ Teaching and assessment of music literacy skills. In: Music Education in the Focus of Historical Concepts and New Horizons. Neumann János Egyetem, Pedagógusképző Kar, Kecskemét, pp. 15-28. ISBN 9786155817076 Buzás, Zsuzsa and Sagrillo, Damien (2019) The Role of Cultural Heritage in 21st-Century Music Education. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 15 (Spec). pp. 317-328. ISSN 1786-6553 Bősze, Júlia (2016) Az Én Ringatóm, az én rekreációm. recreation, 6 (3). pp. 31-32. ISSN 2064-4981 CCsüllög, Judit (2009) A népdal szerepe a kezdők zongoraoktatásában Magyarországon. Pandora Könyvek (16). Líceum Kiadó, Eger. Czemmel, Antónia Mária (2024) Egy "emlékirat" jelentősége Kodály Zoltán pedagógiai koncepciójának tükrében. In: A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból. Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottsága. EKKE Líceum Kiadó, Eger, pp. 25-36. ISBN 978-963-496-269-4 DDarmstaedter, Beatrix (2015) Interactive and Experiential Learning in the Collection of Historic Musical Instruments. GRADUS, 2 (1). pp. 153-158. ISSN 2064-8014 Daru, Andrea (2024) A hangrögzítés szerepe a századforduló enkulturációs folyamataiban Bartók Béla pedagógiai tevékenységein keresztül. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (2). pp. 69-80. ISSN 2732-1002 Deák, László (2021) Egy székely népdalgyűjtő, zeneművész és pedagógus a XX. század első feléből. EPHEMERIS HUNGAROLOGICA : A MAGYARSÁGKUTATÓ INTÉZET FOLYÓIRATA, 1 (1). pp. 223-225. ISSN 2786-3522 (print); 2786-3514 (online) Deákné Kecskés, Mónika (2019) Development of Musical Taste in Public School Music Education: Do We Really Need Western Trends? KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 17 (3-4). pp. 137-150. ISSN 1589-519X GGusztin, Rudolf (2020) A soproni Dalfüzér / Liederkranz fellépései 1859–1867 között. Documentation. UNSPECIFIED. Gyovai, Ágnes (2014) Az énekes könyvek és a zenei kommunikáció szerepe a középkori énekes iskolákban. In: Pedagogikum és kommunikáció. Universitas Szeged Kiadó, Szeged, pp. 301-314. ISBN 9786155106132 Gyovai, Ágnes (2012) E-learning az ének-zenei nevelésben. KÖNYV ÉS NEVELÉS: AZ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET FOLYÓIRATA, 14 (3). pp. 106-112. ISSN 0454-3475 Gyovai, Ágnes (2017) Zenei képességfejlesztés hagyományos és elektronikus tanulási környezetben. In: Sokszínű zenepedagógia. Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, pp. 129-138. ISBN 9789633186756 Gyovai, Ágnes and Hevesi, Tímea Mária (2015) The Circle Symbol in Music Education. STUDIA UNIVERSITATIS BABES-BOLYAI SERIES MUSICA, 60 (2). pp. 95-107. ISSN 1844-4369 Györgyiné Koncz, Judit (2008) A társas éneklés szokásának megalapozása kisgyermekkorban. STUDIA CAROLIENSIA, 9 (3-4). pp. 57-66. ISSN 1419-1334 Gönczy, László (2015) A zenei nevelés közoktatási funkcióit és programját meghatározó oktatáspolitikai és pedagógiai tévképzetek = Educational Policy Concepts about the Function and Programme of Music Education. GRADUS, 2 (1). pp. 135-143. ISSN 2064-8014 HHonbolygó, Ferenc and Kertész, Csaba and Nagy, Sándor Imre (2024) MTA–TTK Olvasási Nehézségek Kutatócsoport: Olvasáskutatás és zenepedagógia = MTA-TTK Reading Difficulties Research Group: Reading research and music education. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (3). pp. 87-93. ISSN 2060-0623 Horváth, Katalin (2022) Teaching Creative Musical Skills: Different Ways of Development in Instrumental Music Education. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 20 (1-2). pp. 80-97. ISSN 1589-519X KKaczmarczyk, Adrienne (2023) Paul Merrick: Liszt's Programmatic Use of Key : Essay on Key Character in One Composer’s Music. PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT (5). ISSN 0133-2767 Kecskés, Mónika (2019) Becoming a Good Chamber Musician – a Kodály Approach. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT - NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT = TRAINING AND PRACTICE - JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, 17 (1). pp. 141-150. ISSN 1589-519-x (nyomtatott); 2064-4027 (online) Kecskés, Mónika and Gáncs, Erzsébet (2021) Digital technologies in music education - The prospects of interactive course development in primary school music education. KÉPZÉS ES GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (1-2). pp. 82-90. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (elektronikus) Kelemen, Judit (2022) The first surviving ‘schoolbook’ of Hungarian music education: The Szalkai Codex. HUNGARIAN STUDIES: A JOURNAL OF THE INTERNATIONAL ASSOCIATION FOR HUNGARIAN STUDIES AND BALASSI INSTITUTE, 36 (S). pp. 95-119. ISSN 0236-6568 Kelemen, Judit (2019) Ének-zene tantárgypedagógia tanító alapszakos hallgatók számára. Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger. ISBN 9786155621666 Kodály, Zoltán (1965) Kell-e szolfézs a Zeneművészeti Főiskolán? MAGYAR ZENE, 6 (6). pp. 640-641. ISSN 0025-0384 Kodály, Zoltán (1961) Még néhány szót a tantervről. MAGYAR ZENE, 1 (9). pp. 85-86. ISSN 0025-0384 Kovács, Andrea and Fazekas, Gergely and Eckhardt, Mária and Domokos, Zsuzsanna and Enyedi, Pál and Kaczmarczyk, Adrienne and Nakahara, Yusuke and Vikárius, László and Komlós, Katalin and Péteri, Lóránt and Kerékfy, Márton (2015) Szekvenciáktól szimfóniákig: Tanulmányok Liszt, Bartók és Ligeti 140 éves Zeneakadémiája tiszteletére. Rózsavölgyi és Társa, Budapest. ISBN 978-615-80071-8-4 Kusz, Veronika (2021) »He Never Said That It Had to Be Played in a Certain Way«. Ernst von Dohnányi on Teaching Music and Musical Interpretation. In: Cultural and Artistic Transfers in Theatre and Music : Past, Present, and Perspectives. VEDA, Publishing House of the Slovak Academy of Sciences, Bratislava, pp. 100-113. Kárpáti, János and Dancs, Istvánné and Gádor, Ágnes and Mesterházi, Máté and Szirányi, Gábor (2007) A Liszt Ferenc Zeneakadémia története 1934-1967 (Dohnányi Ernő, Zathureczky Ede és Szabó Ferenc főigazgatói periódusa) = History of the F.Liszt Academy of Music 1934-1967 (The period of the general directors Ernő Dohnányi, Ede Zathureczky and Ferenc Szabó). Project Report. OTKA. Kővári, Réka (2019) Népénekek és népének-feldolgozások az Oltáriszentségről. In: Agnus Dei : Az Oltáriszentség tisztelete Magyarországon. Keresztény Múzeum, Esztergom, pp. 72-83. LLukács, Borbála and Asztalos, Kata and Maróti, Emese and Farnadi, Tamara and Deszpot, Gabriella and Szirányi, Borbála and Nemes, László Norbert and Honbolygó, Ferenc (2022) Movement-based music in the classroom: Investigating the effects of music programs incorporating body movement in primary school children. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. ISSN 1931-3896 Lukács, Borbála and Deszpot, Gabriella and Szirányi, Borbála and Honbolygó, Ferenc and Nemes, László Norbert (2018) Új modellek az ének-zene tanításban: aktív zenetanulási módszerek és oktatás-idegtudományi hatásvizsgálatuk = New Models in Music Education: Active Music Learning Methods and the Investigation of Their Training Effects from Educational Neuroscience Perspective. MAGYAR TUDOMÁNY, 179 (6). pp. 831-836. ISSN 0025-0325 MMall, Peter (2020) Reaching out to the orchestra – Concert visits as a curricular link to extracurricular musical activities? Hungarian Educational Research Journal, 10 (2). pp. 123-130. ISSN 2064-2199 Mihály, Regina (2018) A zene szerepe a multikulturális nevelésben = The role of music in multicultural education. GRADUS, 5 (2). pp. 30-56. ISSN 2064-8014 PPapp, Bendegúz (2016) Útkeresés a japán zenepedagógiában: a Szuzuki-módszer. PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT. pp. 1-21. ISSN 0133-2767 Papp, Cseperke and Papp, Bendegúz (2021) Kokas-pedagógia konduktív csoportban - Egy alsó tagozatos kutatás tapasztalatai. PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT, 2021 (6). ISSN 0133-2767 Papp, Ágnes (2019) Papp Géza Csíksomlyón - A pályakezdés évei (1942-1944). In: Csíki Székely Múzeum Évkönyve 2017-2018. Csíki Székely Múzeum, Csíkszereda. (Submitted) Pálfi, Krisztina and Révész, József (2021) Érzelmi kreativitás a zenei nevelés tükrében = Emotional Creativity in the Light of Music Education. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (1-2). pp. 121-128. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (elektronikus) RRaffay, Endre (2007) Apollón szentélye : A budapesti Zeneakadémia százéves épülete. Kalligram Könyv- és Lapkiadó Kft, Pozsony. ISBN 9788071499633 Richter, Pál (2017) Tízéves a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem népzenész képzése : A népzeneoktatás felsőfokú intézményesülésének tanulságai. FOLKMAGAZIN, 24 (6). pp. 4-6. ISSN 1218-912X Ráduly, Mihály and Bognár, Bulcsu (2017) "Nem a tagadást kell tagadni, hanem állítani kell." : Szabados György életművéről Ráduly Mihály beszélget Bognár Bulcsuval: III. rész. Tonális centrum és avantgárd. Az utolsó korszak zenéje és a zenei nevelés kérdése. REPLIKA (1-2). pp. 197-209. ISSN 0865-8188 SSagrillo, Damien (2017) Musikalische Bildung. Deutsche und französische Tradition im Überblick : Staatliche und Politische Organisation von Musik und Musikunterricht im Vergleich = Music Education. German and French Tradition at A Glance Public and Political Organisation of Music and Music Education By Comparison. GRADUS, 4 (1). pp. 26-35. ISSN 2064-8014 Skultétiné Annók, Ágnes (2018) „Mert a zene az kell!”- Zeneoktatás-kicsit másként = "Because the music is required!" - Music teaching on a little bit different way. GRADUS, 5 (2). pp. 219-226. ISSN 2064-8014 Smuta, Attila and Buzás, Zsuzsa (2017) Aspects of Kodály’s Music Pedagogy. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 13 (Spec.). pp. 357-370. ISSN 1786-6553 Szabó, Ferenc János (2014) The Performance Practice of Classical Music in Hungary : Institutions, Schools and Personalities. MTA BTK Zenetudományi Intézet honlapja. Szabó, Ferenc János (2018) Varró Margit életműve. Magyar Zene, 56 (2). pp. 235-242. ISSN 0025-0384 Szabó, Norbert (2015) A digitális kotta mint digitális tananyag. ISKOLAKULTÚRA ONLINE, 11. pp. 53-74. ISSN 1789-5170 Szedmák, Borbála and Szabó, Zsolt Roland (2021) Reinventing Symphony Orchestras and Music Education Through Leading Hungarian and International Examples. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 17 (Spec.). pp. 456-467. ISSN 1786-6553 Szűcs, Tímea (2024) A zenetanulás mint a társadalmi felemelkedés eszköze = Music education as a tool for social empowerment. EDUCATIO, 33 (2). pp. 253-261. ISSN 1216-3384 Szűcs, Tímea (2017) A zenetanulás és hatásai egy debreceni vizsgálat alapján. EDUCATIO, 26 (3). pp. 472-483. ISSN 1216-3384 TTari, Lujza (2013) Die Familie als Hintergrund der Traditionspfelge. Wo finden sich die besten Sänger und Instrumentalspieler der Volksmusik? In: Jahrbuch für europäische Ethnologie. Ungarn. Jahrbuch für europäische Ethnologie (8978-5). Verlag Ferdinand Schönigh, München, Zürich, pp. 249-270. ISBN 978-3-506-77866-6 Tari, Lujza (2017) "A művészi tudás végső próbája". Kodály a népdalfeldolgozásról. Magyar Zene, IV. (3.). pp. 314-335. ISSN 0025-0384 Tóth-Bakos, Anita and Csehiová, Agáta (2024) The place and role of the civil sector in the inclusive education and development of children with Williams syndrome (also) through music. CIVIL SZEMLE, 21 (1). pp. 89-104. ISSN 1786-3341 VV. Szűcs, Imola (2014) Zeneoktatás online? - Lehetőségek és korlátok. In: Pedagógusképzés - személyiségformálás, értékközvetítés, értékteremtés. Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ, Budapest, pp. 344-361. ISBN 9786155460050 Vidulin, Sabina (2020) Music teaching in regular class and extracurricular music activities in Croatia: State and perspectives. Hungarian Educational Research Journal, 10 (2). pp. 143-154. ISSN 2064-2199 Váradi, Judit and Óváry, Zoltán (2021) A tanulók éneklési attitűdjére ható tényezők vizsgálata. EDUCATIO, 30 (2). pp. 353-363. ISSN 1216-3384 ZZimmerman Nilsson, Marie-Helene and Murphy, Colette (2021) Synergies in subject parallels: Coteaching “music-drama”. Hungarian Educational Research Journal, 11 (1). pp. 1-13. ISSN 2064-2199 |