REAL

Items where Subject is "P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1993 Motion Pictures / filmművészet"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Number of items at this level: 358.

Article

Acsády-Pongyor, Áron (2022) Kozmikus és animális : Bódy Gábor Kutya éji dala (1983) című filmjének hang- és zenehasználata. APERTÚRA, 17 (3). ISSN 1787-7245

Ancsel, Éva (1983) A gyermek komolyabb, mint mi. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 4 (4). pp. 26-37. ISSN 0209-584X

Andorka, Rudolf (1988) A filmművészet társadalmi hatása. FILMKULTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMMŰVÉSZETI SZEMLE, 24 (1). pp. 26-29. ISSN 0015-1580

Aronson, Michael (2018) A filmoktatás és az internet. APERTÚRA, 13 (2). pp. 1-15. ISSN 1787-7245

Babos, Orsolya (2021) Mesterséges intelligencia-narratívák a tudományos fantasztikumban és az újmédiában = Artificial Intelligence-Narratives in Science Fiction and New Media. MESTERSÉGES INTELLIGENCIA : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 3 (2). pp. 55-76. ISSN 2676-9611

Babus, Antal (2011) "...egész életét egy kártyára tette: a szellemre" (Kisfaludy András: A szellem filozófusa - Fülep Lajos című filmjéről). HITEL: FÜGGETLEN IRODALMI TÁRSADALMI KRITIKAI LAP, 24 (9). pp. 114-121. ISSN 0238-9908

Bakk, Ágnes Karolina and Gyenge, Zsolt and Horváth, Olivér (2022) Introduction : Total Cinema: Film and Design. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (1). pp. 4-10. ISSN 2064-7778

Bakos, Gábor (2019) Bűnkapcsolódás : A londoni férfi bűnfilmes hagyományának elhelyezése a kortárs magyar filmben. APERTÚRA, 14 (4). pp. 1-31. ISSN 1787-7245

Bakos, Gábor (2022) A társadalmi szubjektivitás magánéletfilmjei (A magyar közéleti pszichodráma dokurealista filmformája). APERTÚRA, 17 (3). ISSN 1787-7245

Balogh, Áron (2020) A plasztikus film. THEATRON, 14 (2). pp. 10-18. ISSN 1418-9941

Balázs, Béla (2020) Új irodalmi műfaj: a filmszcenárium. APERTÚRA, 15 (2). pp. 1-16. ISSN 1787-7245

Barts, Lívia and Margitházi, Beja (2018) Képesített szövegek. Szövegvizualizációs módszer a (film)elméleti (felső)oktatásban. APERTÚRA, 13 (2). pp. 1-27. ISSN 1787-7245

Beke, Zsolt (2018) A Medúza tekintete : A Brosnan-éra Bond-főcímdalai. APERTÚRA, 13 (4). pp. 1-17. ISSN 1787-7245

Belamghari, Mohamed (2015) Cartooning Humor: How Arabs are Laughably Derided in Animations. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 3 (2). pp. 64-74. ISSN 2063-7330

Bellardi, Marco (2020) Filmszerű elbeszélés. APERTÚRA, 15 (2). pp. 1-26. ISSN 1787-7245

Benczik, Vera (2022) Végre vége: az apokalipszis ökopozitív lenyomata. APERTÚRA MAGAZIN : FILM - VIZUALITÁS - KRITIKA, 18 (1). pp. 1-19. ISSN 1787-7245

Benke, Attila (2019) Csak egy sötét, bűnös nap a világ. Noirszenzibilitás a kortárs magyar bűnügyi filmekben. APERTÚRA, 14 (4). pp. 1-43. ISSN 1787-7245

Benke, Attila (2018) Csillag születik az önimádat korában : A könnyűzene funkciója a Reagan-korszak zenés-táncos filmjeiben és küzdősportfilmjeiben. APERTÚRA, 13 (4). pp. 1-31. ISSN 1787-7245

Beres, Bence (2021) Hungarian Animation, Folklore, and The Soviet Government. HUNGARIAN STUDIES: A JOURNAL OF THE INTERNATIONAL ASSOCIATION FOR HUNGARIAN STUDIES AND BALASSI INSTITUTE, 35 (2). pp. 182-196. ISSN 0236-6568

Berényi, Csaba (2018) Félreértés minden, amit látsz : Önreflexió, hitelesség és virtuális jelenlét a Beatles filmjeiben és videoklipjeiben. APERTÚRA, 13 (4). pp. 1-33. ISSN 1787-7245

Bobrowski, Michał and Gerencsér, Péter (2022) Felforgató gépezet: A barkácsolás módszere Julian Antonisz műveiben. APERTÚRA, 17 (4). ISSN 1787-7245

Boda Székedi, Eszter (2016) Önreflexió a filmművészetben : Az önreprezentáció mélyrétegei Wim Wenders filmjeiben = Self Reflection in Cinematography : The Deep Strata of the Self Representation in Wim Wenders' Movies. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA (3). pp. 53-63. ISSN 0209-584X (nyomtatott); 1588-0761 (elektronikus)

Bognár, László (2014) Filmidő, Arisztotelész, Zénon – közelítés. Többlet, VI (1). pp. 274-312. ISSN 2067-2268

Borbíró, András (2019) Jól informatizált szuperhősök : Informatikai struktúrák és technológiai eszközeink jellegzetességeinek megjelenése a kortárs szuperhősfilmekben. APERTÚRA, 15 (1). pp. 1-24. ISSN 1787-7245

Borsos, Árpád (2004) A magyar mozihálózatról tértudományi megközelítésben. Tér és Társadalom, 18 (3). pp. 77-89. ISSN 0237-7683

Bratu Hansen, Miriam (2018) Az érzékletek tömeggyártása: a klasszikus film mint vernakuláris modernizmus. APERTÚRA, 13 (3). pp. 1-28. ISSN 1787-7245

Bucsics, Katalin Beáta (2023) Pacsirták – A Kosztolányi-regény megfilmesítéséről = Skylarks – On the Film Adaptation of Kosztolányi’s Novel. LITERATURA, 49 (2). pp. 183-193. ISSN 0133-2368

Buzás, Zsuzsa and Csóka, Tamás and Maródi, Ágnes (2021) Médiaműveltség és zenetanulás. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 17 (1-3). pp. 266-279. ISSN 1786-6553

Bárdos, Judit (2017) Dante ihlette filmek. FILOLÓGIAI KÖZLÖNY, 63 (1). pp. 101-110. ISSN 0015-1785

Bókay, Antal (2020) A történet és a trauma : Jennifer Fox dekonstruktív önsorsteremtése. APERTÚRA, 15 (3). ISSN 1787-7245

Crispim, Pedro (2022) Kōji Wakamatsu: Alienation and the Womb. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (1). pp. 34-53. ISSN 2064-7778

Csató, Péter (2020) Inconvenient Truths and Comforting Fictions: Cognitive Dissonance in Philosophical Interpretations of Woody Allen’s Crimes and Misdemeanors. Eger Journal of American Studies, 16. pp. 35-52. ISSN 1786-2337

Cseke, Balázs (2022) A MyStreet mozgalom és a részvételi videózás. REPLIKA (124). pp. 39-60. ISSN 0865-8188

Csiha, Tünde Noémi (2020) Kooperatív filmelemzési módszer a tanulói autonómia támogatására − Gyermeki megismerés és felnőtté válás Guillermo del Toro: A Faun labirintusa című filmjében. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 18 (3-4). pp. 126-134. ISSN 1589-519X

Csoboth, Attila (2021) Man with a Light Projector: László Moholy-Nagy’s Cinematographic Toolkit. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 5 (1-2). pp. 178-188. ISSN 2064-7778

Csákvári, Géza Attila (2020) A Dósai-akta. THEATRON, 14 (1). pp. 17-23. ISSN 1418-9941

Czirják, Pál (2007) Elbeszéléskényszer, dokumentumfilm és a történeti emlékezet konstruálása. Adalékok a történelmi dokumentumfilm és az oral history módszertani összevetéséhez. REPLIKA (58). pp. 91-119. ISSN 0865-8188

Damiens, Caroline and Mészáros, Csaba (2022) An Introductory Note. KINOKULTURA : NEW RUSSIAN CINEMA (Spec.). ISSN 1478-6567

Deres, Kornélia (2023) A látvány(osság) játékai és a tekintet uralma - Füzi Izabella: A vurstlitól a moziig: A magyar vizuális tömegkultúra kibontakozása (1896–1914). IRODALOMTÖRTÉNET, 104 (1). pp. 112-119. ISSN 0324-4970 (In Press)

Deutelbaum, Marshall (2022) The Hidden Architecture of CinemaScope Set Design. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (1). pp. 70-85. ISSN 2064-7778

Domokos, Áron (2022) “Gypsy in Space”: A Note on the Representation of the Roma in Contemporary Hungarian SF Short Stories. VECTOR. pp. 1-22. ISSN 0505-0448

Dánél, Mónika (2016) Atmospheric Adaptation as Cultural Translation (Ádám Bodor – Gábor Ferenczi: The Possibilities of Making Friends, 2007). Contact Zones. Studies in Central and Eastern European Film and Literature. A Biannual Online Journal. ISSN 2498-8901

Dávid, Réka Anna (2021) Sorsváltozatok a jelenlétben : Az újrakezdés lehetőségei Tóth Barnabás Akik maradtak és Török Ferenc 1945 című filmjében. APERTÚRA, 16 (4). ISSN 1787-7245

Fairfax, Daniel (2019) A film rossz tárgy. Interjú Francesco Casettivel. APERTÚRA, 14 (3). pp. 1-12. ISSN 1787-7245

Fairfax, Daniel and Hediger, Vinzenz (2019) Hibrid és összetett tudományterület : Interjú Vinzenz Hedigerrel. APERTÚRA, 14 (3). pp. 1-19. ISSN 1787-7245

Fairfax, Daniel and Polan, Dana (2019) A képek világában élünk : Interjú Dana Polannel. APERTÚRA, 14 (3). pp. 1-17. ISSN 1787-7245

Fedinec, Csilla (2018) A szovjet film két pillanata. BBC HISTORY: A VILÁGTÖRTÉNELMI MAGAZIN, 8 (4). pp. 53-57. ISSN 2062-5200

Fejes-Jancsó, Dorottya (2020) Filmek és ideológiák találkozásáról: Az 1990-es évek Indiája = About Movies and Politics: India in the 1990s. KÜLÜGYI MŰHELY, 2 (2). pp. 156-175. ISSN 2677-0288

Flynn, Susan (2019) Mar Adentro: Haunting Ability, Masculinity, and Human Rights. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 7 (1). pp. 98-109. ISSN 2063-7330

Fodor, Péter (2022) A Dibiasky-szindróma : Megjegyzések a koronavírus-járvány mozgóképi emlékezetéről. Performa (13). ISSN 2498731X

Földváry, Kinga Katalin (2022) Műfaj és adaptáció. APERTÚRA, 17 (2). ISSN 1787-7245

Füzi, Izabella (2020) "Filmet írni": Karinthy és Molnár Ferenc kinemaszkeccsei. APERTÚRA, 15 (2). ISSN 1787-7245

Füzi, Izabella (2018) Néző és közönség - Mozitörténeti vázlat. APERTÚRA, 13 (3). pp. 1-30. ISSN 1787-7245

Füzi, Izabella (2021) A képernyő és a filmvászon hibridizációja: a videóchat és a videószelfi játékfilmes idézése. APERTÚRA, 26 (4). pp. 1-25. ISSN 1787-7245

Gajdos, Noémi (2023) The Linguistic Representation of Women in Hayao Miyazaki's Movies. HUMÁN INNOVÁCIÓS SZEMLE, 14 (2). pp. 85-102. ISSN 2062-0292

Galt, Rosalind and Schoonover, Karl (2018) A nem-tiszta művészfilm. APERTÚRA, 13 (3). pp. 1-29. ISSN 1787-7245

Gelencsér, Gábor (2020) Az ezüstkor kincse : A hetvenes évek kanonikus filmtörténeti képe. APERTÚRA, 15 (2). ISSN 1787-7245

Gelencsér, Gábor (2021) The MA (‘TODAY’) and tomorrow : Film Theory and Practice in the Classical Neo-avant-garde. THEATRON, 15 (4). pp. 88-94. ISSN 1418-9941

Gelencsér, Gábor (2020) Mészöly Miklós filmterve Tóth Jánosnak. APERTÚRA, 15 (2). pp. 1-5. ISSN 1787-7245

Gerdesits, Pál (2020) Ki vagyok én? - Szárnyas fejvadász 2049 = Who Am I? – Blade Runner 2049. Kaleidoscope history, 10 (21). pp. 307-312. ISSN 20622597

Gerdesits, Pál (2020) Szimulákrum és Mátrix = Simulacra and Matrix. Kaleidoscope history, 10 (20). pp. 169-174. ISSN 20622597

Gerencsér, Péter (2021) Bársonyos (re)generáció. APERTÚRA (17. év). ISSN 1787-7245

Gerencsér, Péter (2022) Keleti Walt Disney? APERTÚRA, 17 (4). ISSN 1787-7245

Gerencsér, Péter (2021) Velvet (Re-)Generation: New Slovak Documentarism after the Turn of the Millennium. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Gerencsér, Péter (2023) Élő szkeccsek. Performatív animáció az 1910-es évek magyar filmjében. APERTÚRA MAGAZIN : FILM - VIZUALITÁS - KRITIKA, 18 (2). pp. 1-26. ISSN 1787-7245

Goh, Constance (2021) A Case for Psychoanalytic Visual Dispositif? : Birdman after the “Cinematographic Capture”. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 9 (1). pp. 85-100. ISSN 2063-7330

Goh, Constance (2018) The Cyborgian Limit? Opening Sequences as Cultural Analyses. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 6 (1). pp. 75-93. ISSN 2063-7330

Gordon, Dávid (2023) Mozgóképi anamnézis – erőszak, trauma, de(kon)strukció (Ari Folman: Libanoni keringő, 2008). APERTÚRA MAGAZIN : FILM - VIZUALITÁS - KRITIKA, 18 (2). pp. 1-20. ISSN 1787-7245

Gottwald, Dave (2022) Total Cinema, Total Theatre, Total World: From Set as Architecture to Set as Virtual Performer. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (1). pp. 12-32. ISSN 2064-7778

Gyuris, Norbert (2022) A kozmikus horror filmadaptációja: Cthulhu és a szimuláció. APERTÚRA, 17 (2). ISSN 1787-7245

Győri, Zsolt (2022) Crisis, Sociology and Agency in 1970s Hungarian Documentary Cinema. Acta Universitatis Sapientiae Film and Media Studies, 21. pp. 146-170. ISSN 2065-5924

Győri, Zsolt (2021) Magyar Egyetemi Filmdíj: lehetséges fogalmi keretek és tanúságok (2019/2021). APERTÚRA, 16. pp. 1-29. ISSN 1787-7245

Győri, Zsolt (2021) Magyar Egyetemi Filmdíj: lehetséges fogalmi keretek és tanúságok (2019/2021). APERTÚRA, 16 (4). pp. 1-29. ISSN 1787-7245

Győri, Zsolt (2023) A háború keselyűperspektívából: ökológiai diskurzusok az orosz–ukrán háború árnyékában. APERTÚRA, 18 (2). ISSN 1787-7245

Győri, Zsolt (2018) „A mi agyunk téves kapcsolás” : az új hullám találkozása az új érzékenységgel. APERTÚRA, 13 (4). pp. 1-28. ISSN 1787-7245

Győri, Zsolt and László, Borbála (2020) A TÁRGYALÓTERMI FILMEKBEN A NÉZŐ A TIZENHARMADIK ESKÜDT: LELKIISMERETE TÁRSADALMI LELKIISMERET. Filmvilág. ISSN 0428-3872

Győri, Zsolt and Nagy, Dénes (2023) "Nem érti meg, de érzékel dolgokat". Beszélgetés Nagy Dénessel a Természetes fényről. APERTÚRA MAGAZIN : FILM - VIZUALITÁS - KRITIKA, 18 (2). pp. 1-18. ISSN 1787-7245

Győri, Zsolt and Szabó, Henriett (2021) „Távolról nem lehet filmet készíteni”: beszélgetés Kis Anna filmrendezővel. APERTÚRA, 16 (4). ISSN 1787-7245

Győri, Zsolt and Szabó, Henriett (2021) Távolról nem lehet filmet készí­teni: beszélgetés Kis Anna filmrendezővel. APERTÚRA, 16. pp. 1-15. ISSN 1787-7245

Gács, Anna (2018) Multi-subjectivity in Péter Forgács's adaptation of Péter Nádas's Own Death. Mnemosyne: o la construzione del senso (11). pp. 99-109. ISSN 2031-8502

Gács, Anna (2018) A tanúság medialitása. 2000 Irodalmi és Társadalmi havi lap, 30 (3). pp. 52-78. ISSN 977086480000917011

Hartai, László (2018) A gomb és a kabát, avagy a mozgókép- és médiaoktatás alaptantervi szabályozása. APERTÚRA, 14 (1). pp. 1-17. ISSN 1787-7245

Hartai, László (2018) A zék, az alfák és a filmoktatás. APERTÚRA, 13 (2). pp. 1-47. ISSN 1787-7245

Hassler-Forest, Dan and Hódosy, Annamária (2019) Felügyelet, ellenőrzés és láthatóság a neoliberális városban. APERTÚRA, 15 (1). pp. 1-20. ISSN 1787-7245

Horváth, Ádám and Gyenge, Balázs (2019) A film, mint egyedi szolgáltatás-termék szolgáltatásmarketing szemléletű elemzése. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 12 (2). pp. 84-107. ISSN 0865-7823

Horányi, Péter (2022) Wandering Gazes on the Screen: The American Material Environment in James Benning’s Films. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (1). pp. 54-68. ISSN 2064-7778

Huber, Zoltán (2019) A káosz urai : A kortárs szuperhősök mesés terápiás ígéretei. APERTÚRA, 15 (1). pp. 1-26. ISSN 1787-7245

Huszár, Linda (2019) Bűnügyek. Az európaiság közös nevezője? Interjú Keszeg Annával és Kálai Sándorral. APERTÚRA, 14 (4). pp. 1-8. ISSN 1787-7245

Huszár, Linda (2019) A noir európaisága : Peter Lorre, a film noir emblematikus figurája. APERTÚRA, 14 (4). ISSN 1787-7245

Hárs, György Péter (2016) Jim Morrison és a film alkímiája = Jim Morrison and the Alchemy of Film. Kaleidoscope history, 7 (12). pp. 57-73. ISSN 20622597

Hódosy, Annamária (2019) Kapitalocinema. A mozgókép-írástudók árulása a klímaválság árnyékában. FORDULAT : TÁRSADALOMELMÉLETI FOLYÓIRAT (25). pp. 126-142. ISSN 1585-0560 (nyomtatott); 2498-9347 (elektronikus)

Hódosy, Annamária (2020) Mi vagyunk a vírus? A fertőzés mint ökopolitikai metafora a járványfilmekben, a szörnyfilmekben és a kulturális képzeletben. APERTÚRA, 16 (1). ISSN 1787-7245

Hódosy, Annamária (2020) Szuperhősdivat. Hogyan és miért kapnak a jelmezek (is) eredettörténetet? APERTÚRA, 15 (4). pp. 1-32. ISSN 1787-7245

Hódosy, Annamária (2020) Szuperhősdivat. Hogyan és miért kapnak a jelmezek (is) eredettörténetet? APERTÚRA, 15 (4). ISSN 1787-7245

Hódosy, Annamária (2019) Szuperhősfilm az antropocénben, avagy az MCU ökopolitikája. APERTÚRA, 15 (1). ISSN 1787-7245

Hódosy, Annamária (2022) Veganstrukció, avagy bevezetés a fitoszemiológiába. APERTÚRA MAGAZIN : FILM - VIZUALITÁS - KRITIKA, 18 (1). pp. 1-32. ISSN 1787-7245

Imre, Anikó (2018) Untranslated Thoughts on Teaching Film (in LA). APERTÚRA, 14 (1). pp. 1-6. ISSN 1787-7245

Kalmár, György (2023) A 21. századi pacifista háborús film. APERTÚRA, 18 (2). ISSN 1787-7245

Kalmár, György (2022) Az Éden és a kelet-európai ökofilm. APERTÚRA MAGAZIN : FILM - VIZUALITÁS - KRITIKA, 18 (1). pp. 1-22. ISSN 1787-7245

Kalmár, György (2018) Displaced masculinity and global homelessness in Refuge England (Robert Vas, 1959). Studies in European Cinema. ISSN 1741-1548

Kalmár, György (2013) Hitehagyott testek: A Kontroll és a kelet-európai testpolitika. Metropolis, 2013 (3). ISSN 1416-8154

Kalmár, György (2016) Srácok a Moszkva térről: Férfiasságkonstrukciók, történelem és irónia Török Ferenc Moszkva tér című filmjében. Metropolis. ISSN 1416-8154 (Submitted)

Kalmár, György (2015) A posztkommunista tér belakása Antal Nimród Kontroll című filmjében. APERTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE SZAKFOLYÓIRAT, 2015 (ősz). ISSN 1787-7245

Kappanyos, András (2022) Rémusz bácsi, avagy a mások rasszizmusa. HÍD (2-3). pp. 125-135. ISSN 0350-9079

Keresztury, Dezső (1963) Mamcserov Frigyes: "Mici néni két élete" színészi alakításairól. FILMVILÁG, 6 (6). pp. 9-11. ISSN 0428-3872

Keresztury, Dezső (1963) Nagy filmek idézése - Carl Dreyer: Jeanne d'Arc kínhalála. FILMVILÁG, 6 (16). pp. 19-21. ISSN 0428-3872

Keskeny, András and Oross, Dániel (2022) A Mephisto mint a közép-európai trilógia első darabja : a közép-európai politikai-intézményi szocializáció sajátosságainak megjelenése Szabó István Mephisto című filmjében. APERTÚRA, 17 (3). ISSN 1787-7245

Király, Hajnal (2018) A popzene mint a nosztalgia és a melankólia alakzata: Csinibaba és Liza, a rókatündér. APERTÚRA, 13 (4). pp. 1-15. ISSN 1787-7245

Kisantal, Tamás (2016) Az auschwitzi fák. Nemes Jeles László: Saul fia. JELENKOR - IRODALMI ÉS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT (1). pp. 108-116. ISSN 0447-6425

Klaniczay, Tibor (1964) "Sodrásban". Gaál István filmjéről. Kritika, 2 (7). pp. 3-8.

Kocsányi, András (2022) A spagettiburleszk. APERTÚRA, 17 (3). ISSN 1787-7245

Kormos, Balázs (2020) Átjárók : A transzcendens képi és hangi alakzatai Fliegauf Bence filmjeiben. APERTÚRA, 15 (2). pp. 1-31. ISSN 1787-7245

Kovács, András Bálint (2018) Műfajok a magyar filmtörténetben. APERTÚRA, 13 (3). pp. 1-25. ISSN 1787-7245

Kovács, András Bálint (2018) Válasz az Apertúra körkérdésére. APERTÚRA, 14 (1). pp. 1-7. ISSN 1787-7245

Kovács, Ágnes (2022) A színes film természetéről : Bódy Gábor Psyché című filmjének színképelemzése. APERTÚRA, 17 (3). ISSN 1787-7245

Kozhabergenova, Anel (2023) A Kazahsztáni filmpolitika alapvető jellemzői és hatása a filmművészet fejlődésére = Basic features of Kazakhstan film policy and its effect on the development of cinematography. KÜLÜGYI MŰHELY, 5 (1-2). pp. 173-192. ISSN 2677-0288

Kránicz, Bence (2018) A korai magyar filmkritika kutatásának problémái. APERTÚRA, 13 (3). pp. 1-29. ISSN 1787-7245

Kuc, Kamila and Kovács, Melánia (ford.) (2022) Karol Irzykowski és Feliks Kuczkowski: Az animáció (elmélete) mint a tiszta mozgás filmje. APERTÚRA, 17 (4). ISSN 1787-7245

Kálai, Sándor and Keszeg, Anna (2019) A hard-boiled krimi lehetőségei Magyarországon (Kondor Vilmos: Budapest noir, Gárdos Éva: Budapest noir). APERTÚRA, 14 (4). pp. 1-20. ISSN 1787-7245

Kántás, Balázs (2016) Galaktikus tündérmeséből realisztikus háborús mozi. Benyomások a Zsivány Egyes – Egy Star Wars-történet című filmről. HOLDKATLAN - SZÉPIRODALMI ÉS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT, 3 (48).

Kérchy, Anna (2015) “Lolita, a kishúgunk!? A kislány test ábrázolhatatlanságáról női szemmel.”. TÁRSADALMI NEMEK TUDOMÁNYA INTERDISZCIPLINÁRIS EFOLYÓIRAT. pp. 189-213. ISSN 2062-7084

Kérchy, Vera (2020) A halál és a Leiter-lányka. APERTÚRA, 15 (3). ISSN 1787-7245

Kókai, Károly (2016) Die frühe Filmtheorie von Béla Balázs. Hungarian Studies, 30 (2). pp. 235-250. ISSN 0236-6568

Könyü, Árpád (2020) „A fiúk szétbasszák egymás fejét” : Traumatizált testek a Magyar Nemzeti Filmalap neo-easternjeiben. APERTÚRA, 15 (3). pp. 1-27. ISSN 1787-7245

Köpeczi, Béla (1987) Baloldaliság, humanizmus, megújuló szocializmus. FILMKULTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMMŰVÉSZETI SZEMLE, 23 (1). pp. 40-43. ISSN 0015-1580

Lakatos-Báldy, Zsuzsanna (2022) Tud-e a gép filmet fordítani? Mesterséges intelligencia és filmfordítás. PORTA LINGUA (1). pp. 59-67. ISSN 1785-2420

Lanšperková, Jitka (2021) A New Ecosystem of Czech Documentary Production in the 90s. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Lanšperková, Jitka and Bodóné Hofecker, Zsuzsanna (ford.) (2021) A cseh dokumentumfilm-gyártás új ökoszisztémája a kilencvenes években. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Leitch, Thomas and Vékási, Adél (ford.) (2022) Az adaptáció mint műfaj. APERTÚRA, 17 (2). ISSN 1787-7245

Letort, Delphine (2019) Noirsorozat Dániából – Egy gyilkos ügy. APERTÚRA, 14 (4). pp. 1-13. ISSN 1787-7245

Lubianker, Dávid (2022) Remake-esztétika: Francia rendezők kortárs amerikai önremake-jei. APERTÚRA, 17 (2). ISSN 1787-7245

Lukácsy, György (2021) The Style and the Man Himself : Marcell Jankovics’ Lifework in the Postmodern Age. URÁNIA: INTERDISZCIPLINÁRIS FOLYÓIRAT : SZÍNHÁZ, MOZGÓKÉP, MÉDIA, 1 (1). pp. 44-57. ISSN 2786-3255

Lukácsy, György (2021) A stílus és maga az ember : Jankovics Marcell életműve a posztmodern korban. URÁNIA : INTERDISZCIPLINÁRIS FOLYÓIRAT, 1 (1). pp. 44-57. ISSN 2786-3255 (nyomtatott); 2939-5291 (elektronikus)

László, Borbála (2022) Filmes korcsosulás: Eb és ember mediális keveredése a Kutyám, Tulipán című animációs filmben. APERTÚRA MAGAZIN : FILM - VIZUALITÁS - KRITIKA, 18 (1). pp. 1-23. ISSN 1787-7245

László, Borbála (2021) Túlélőhalottak: A poszttraumás állapot, a gyász és a gyógyulás fenomenológiája az Akik maradtak (2019) című filmben. APERTÚRA, XVI (4). pp. 1-17. ISSN 1787-7245

Lázár Kovács, Ákos (2016) Adalékok a Saul fia értelmezéseihez. VIGILIA, 81 (5). pp. 392-394. ISSN 0042-6024

Lázár Kovács, Ákos (2007) Az "uralom" mint intézmény - a mozgóképi kommunikációban. EMBERTÁRS, 5 (2). pp. 186-191. ISSN 1785-0436

Lázár Kovács, Ákos (2005) A film üdvösségajánlata. VIGILIA, 70 (8). pp. 631-637. ISSN 0042-6024

Lázár Kovács, Ákos (2004) A filmművészet ajánlata a lélekgyógyászat számára. EMBERTÁRS, 2 (4). pp. 370-377. ISSN 1785-0436

Lázár Kovács, Ákos (2007) A filmművészet lehetőségei a vizuális kommunikáció terében. EMBERTÁRS, 5 (3). pp. 277-282. ISSN 1785-0436

Lénárt, András (2018) América Latina según Whitney y Disney. El cine interamericano de la Política de Buena Vecindad en los años 1930 y 40. ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 23. pp. 55-67. ISSN 1416-7263

Lénárt, András (2017) Antonio Manuel Moral Roncal – Ricardo Colmenero Martínez (coords.): Iglesia y primer franquismo a través del cine (1939 – 1959). HISPANIA NOVA, 15. pp. 580-582. ISSN 1138-7319

Lénárt, András (2017) Autonóm kamerával Hispániában: a mai katalán film. FILMVILÁG, 60 (11). pp. 42-45. ISSN 0428-3872

Lénárt, András (2008) Bases y conceptos de la política cinematográfica de Franco. ACTA SCIENTIARUM SOCIALIUM, 27 (11). pp. 37-48. ISSN 1418-7191

Lénárt, András (2018) Carmentől Torrentéig, történelmi kontextusban - Identitás és mesterséges nemzettudat-változatok a spanyol filmben. FILMSZEM: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE FOLYÓIRAT, 8 (3). pp. 6-19. ISSN 2062-9745

Lénárt, András (2013) Cine de crítica social contra el franquismo con intervención (austro)húngara. ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 18. pp. 83-93. ISSN 1416-7263

Lénárt, András (2018) Cine en la transición, transición en el cine: los marcos de la formación de una política cinematográfica democrática en España. ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 23 (Suppl.). pp. 67-82. ISSN 1416-7263

Lénárt, András (2011) A Comandante mozija - Új kubai filmek. FILMVILÁG, 54 (5). pp. 24-26. ISSN 0428-3872

Lénárt, András (2014) Continuidad y cambio en el cine cubano contemporáneo = Continuity and change in the contemporary Cuban cinematography. BELVEDERE MERIDIONALE, 26 (2). pp. 48-56. ISSN 1419-0222

Lénárt, András (2021) Demokratikus átmenet és filmpolitika. Elméleti és gyakorlati megközelítések a spanyol eset kapcsán [Democratic transition and film policy. Theoretical and practical approaches to the Spanish case]. MEDITERRÁN VILÁG, 50. pp. 108-122. ISSN 1787-7350

Lénárt, András (2020) A Disney-küldetés. Amerika-közi filmpolitika. FILMVILÁG, 63 (6). pp. 34-37. ISSN 0428-3872

Lénárt, András (2016) El cine de los rebeldes en la guerra fratricida española (1936–1939). MEDITERRÁN VILÁG, 35-36. pp. 85-94. ISSN 1787-7350

Lénárt, András (2016) El hijo de Saúl. Una historia universal más allá del Holocausto. FILMHISTORIA ONLINE, 26 (1). pp. 115-118. ISSN 2014-668X

Lénárt, András (2012) En busca del concepto de cine nacional español. ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 17. pp. 103-113. ISSN 1416-7263

Lénárt, András (2020) En busca del tiempo perdido cubano – acercamientos a la historia en el cine de Pavel Giroud. FILMHISTORIA ONLINE, 30 (1). pp. 7-18. ISSN 2014-668X

Lénárt, András (2018) First Degree Friendship: Cinematographic Aspects of Franklin D. Roosevelt’s Good Neighbor Policy towards Latin America. AMERICANA: E-JOURNAL OF AMERICAN STUDIES IN HUNGARY, 14 (2). ISSN 1787-4637

Lénárt, András (2019) A Habsburgok utolsó háborúja: filmemlékezet 1918-tól napjainkig. MAGYAR MŰVÉSZET: A MAGYAR MŰVÉSZETI AKADÉMIA ELMÉLETI FOLYÓIRATA, 8 (2). pp. 140-142. ISSN 2064-3799

Lénárt, András (2011) A Harmadik Film országa - A mai argentin mozi. FILMVILÁG, 54 (11). pp. 20-23. ISSN 0428-3872

Lénárt, András (2014) Hatalom és film : Bevezetés a diktatórikus és demokratikus filmpolitikák történetébe. AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 29 (2). pp. 87-104. ISSN 0237-7934

Lénárt, András (2021) Hispánia görbe filmtükre: Luis García Berlanga. FILMVILÁG, 64 (10). pp. 28-31. ISSN 0428-3872

Lénárt, András (2015) Ideology and Film in the Spain of General Francisco Franco. ÖT KONTINENS: AZ ÚJ- ÉS JELENKORI EGYETEMES TÖRTÉNETI TANSZÉK TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI, 2013 (2). pp. 323-336. ISSN 1589-3839

Lénárt, András (2011) Independencia(s) de América Latina en el Cine. COLINDANCIAS : REVISTA DE LA RED DE HISPANISTAS DE EUROPA CENTRAL (2). pp. 149-158. ISSN 2067-9092 (print); 2393-056X (online)

Lénárt, András (2015) Isten és a Caudillo nevében : vallás, egyház és film a spanyol diktatúrában. FILMSZEM: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE FOLYÓIRAT, 5 (4). pp. 34-47. ISSN 2062-9745

Lénárt, András (2016) Kamerával a spanyol harctéren: a polgárháború filmkészítése és a nemzetközi reakciók. BELVEDERE MERIDIONALE, 28 (3). pp. 78-88. ISSN 1419-0222

Lénárt, András (2011) La concepción histórica de Franco y su reflejo en el cine oficial del régimen. ÉTUDES SUR LA RÉGION MÉDITERRANÉENNE – MEDITERRÁN TANULMÁNYOK, 20. pp. 71-81. ISSN 0238-8308

Lénárt, András (2014) La imagen de Hungría en el cine franquista. ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 19. pp. 101-111. ISSN 1416-7263

Lénárt, András (2019) Las películas que vio Franco (reseña). ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 24. pp. 157-160. ISSN 1416-7263

Lénárt, András (2015) Latin-Amerika függetlenségének értelmezési keretei a filmművészetben. FILMSZEM: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE FOLYÓIRAT, 5 (2). pp. 34-45. ISSN 2062-9745

Lénárt, András (2009) László Vajda, L’Ungherese Internazionale. QUADERNI VERGERIANI : ANNUARIO DELL'ASSOCIAZIONE CULTURALE ITALOUNGHERESE DEL FRIULI VENEZIA GIULIA «PIER PAOLO VERGERIO», 5 (5). pp. 207-217. ISSN 1827-2126

Lénárt, András (2016) Polgárháború utáni spanyol regények filmadaptációi. TISZATÁJ: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 70 (3). pp. 42-52. ISSN 0133-1167

Lénárt, András (2009) Politika és útkeresés a 70-es évek spanyol filmművészetében. MEDITERRÁN VILÁG, 12. pp. 91-104. ISSN 1787-7350

Lénárt, András (2014) Spanyol hungarikum : A Budapest-Barcelona tengely. FILMVILÁG, 57 (6). pp. 26-29. ISSN 0428-3872

Lénárt, András (2011) Teoría y práctica del cine "nacional"en la Guerra Civil Española. ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 16. pp. 123-132. ISSN 1416-7263

Lénárt, András (2023) Történelem-változatok a streaming sorozatokban: a náci háborús bűnösök és a Jaguár esete. FILMSZEM : FILM/KULTÚRATUDOMÁNYI ONLINE FOLYÓIRAT, 13 (1). pp. 5-19. ISSN 2062-9745

Lénárt, András (2009) Van-e élet Almodóvar után? - A mai spanyol film. FILMVILÁG, 52 (10). pp. 24-27. ISSN 0428-3872

Lénárt, András (2010) A film mint történeti forrás. AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 25 (3). pp. 159-171. ISSN 0237-7934

Lénárt, András (2017) A film és a történelem metszéspontjai - A szovjet és a náci diktatúra filmpolitikájának alapjai. FILMSZEM: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE FOLYÓIRAT, 7 (1). pp. 6-19. ISSN 2062-9745

Lénárt, András (2011) A latin-amerikai film múltja és jelene. TISZATÁJ: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 65 (1). pp. 89-96. ISSN 0133-1167

Major, Ágnes (2020) Papírról vászonra. JELENKOR - IRODALMI ÉS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT, 63 (9). pp. 1009-1012. ISSN 0447-6425

Maksa, Gyula (2011) Aproximări, mutaţii, şanse : Benzile desenate maghiare din perspectiva experienţei recente a bande dessinée. KORUNK (KOLOZSVÁR), 22 (2). pp. 1-7. ISSN 1222-8338

Margitházi, Beja and Ármeán, Otília (2021) „Az Én nem öregszik”. APERTÚRA, 16 (4). pp. 1-15. ISSN 1787-7245

Margitházi, Beáta (Beja) (2018) Embodying Sense Memory: Archive Image and Traumatic Experience in Eastern European Post-Cinema (Regina, Warsaw Uprising, Son of Saul). Studies of Eastern European Cinema. (Submitted)

Margitházi, Beáta (Beja) (2015) Hibrid karakterek. Új képfajták és kísérteties arcok a digitális kor filmjeiben. Pannonhalmi Szemle, XXIII (2). pp. 96-105. ISSN 1216-9188

Margitházi, Beáta (Beja) (2015) Imázs, test, póz. A filmsztárság szerepe a várandós test médiareprezentációjában. Disegno, II (1-2). pp. 118-141. ISSN 2064-777

Margitházi, Beáta (Beja) (2015) Kamera–szoftver hibridek. Franchise-ok és digitális effektjeik. Filmvilág (9). pp. 16-19. ISSN 0428-3872

Margitházi, Beáta (Beja) (2012) “Last night I was in the Kingdom of Shadows…” The Role of Body and Senses in Various “First Contact” Narratives. APERTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE SZAKFOLYÓIRAT, 2012 (ősz). ISSN 1787-7245

Margitházi, Beáta (Beja) (2017) A jelenlét minősége. Minimalista arc- és játékstílus kortárs magyar játékfilmekben. SZÍNHÁZ (BUDAPEST). pp. 19-22. ISSN 0039-8136

Markója, Csilla (2022) The Aesthetics of the Spectral and the Permanent Crisis in Tsai Ming-liang’s Art. ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE FILM AND MEDIA STUDIES, 22 (1). pp. 60-76. ISSN 2065-5924

Markója, Csilla (2024) From Cinema to Museum : A long walk with Tsai Ming-Liang, 1. ENIGMA, 30 (117). pp. 132-138. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla (2024) From Cinema to Museum : A long walk with Tsai Ming-Liang, 2. ENIGMA, 30 (114). pp. 139-143. ISSN 1218-8069

Markója, Csilla (2020) Megelőlegezett gyász. Szavak pandémiáról, Farkas Istvánról, Kertész Imréről, Pedro Costáról, Agambenről és Lav Diazról. Enigma (101). ISSN 1218-8069

Markója, Csilla (2023) A test fenomenológiai kiterjesztése a moziban : Az ASMR, avagy Peter Strickland és Sandro Aguilar. ENIGMA, 30 (116). pp. 93-101. ISSN 1218-8069

Marx, György (1973) A számítógép, amely új univerzumot alkot. FILMKULTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMMŰVÉSZETI SZEMLE, 14 (6). pp. 54-56. ISSN 0015-1580

Matuska, Ágnes (2022) Vágyunk varázslatos tárgya. Kenneth Branagh: Lóvátett lovagok – komédia a musicalszínpadon. APERTÚRA, 17 (2). ISSN 1787-7245

McSweeney, Terence and Hódosy, Annamária (2019) A Mennydörgés Istenének amerikanizálása: hogyan lesz a fiúuralkodóból Asgard jogos királya a Thorban. APERTÚRA, 15 (1). pp. 1-28. ISSN 1787-7245

McSweeney, Terence and Hódosy, Annamária (2019) „A világ megváltozott, és egyikünk sem térhet vissza”: a 9/11 utáni szuperhős illuzórikus erkölcsi kétértelműsége az Amerika kapitány: A tél katonájában. APERTÚRA, 15 (1). pp. 1-21. ISSN 1787-7245

Messenger, Cory (2018) Alakíts természetesen: Elvis Presley, a Beatles és a "rocksploitation". APERTÚRA, 13 (4). pp. 1-36. ISSN 1787-7245

Mező, Ferenc and Mező, Katalin and Mező, Kristóf Szíriusz (2019) Filmklubok szerepe a mesterséges intelligenciával kapcsolatos attitűdök formálásában = Role of Film Clubs in Forming of Attitudes Toward Artificial Intelligence. Mesterséges Intelligencia, 1 (1). pp. 67-94. ISSN 2676-9611

Mező, Lilla Dóra (2021) King Kong – The Adaptation of the Lost World. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 3 (3). pp. 37-47. ISSN 2676-8771

Mihálffy, Eszter (2018) Tracklistából narratív film. APERTÚRA, 13 (4). pp. 1-30. ISSN 1787-7245

Mikola, Gyöngyi (2018) Orosz példák : Válasz az Apertúra körkérdésére. APERTÚRA, 14 (1). pp. 1-9. ISSN 1787-7245

Milián, Orsolya (2018) "Here she comes, surreal in her crown". Szarajevó ostroma és a Miss Sarajevo klipváltozatai. APERTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE SZAKFOLYÓIRAT, 13 (4). pp. 1-14. ISSN 1787-7245

Mravik, Patrik Tamás (2018) Produktív represszió. A cenzúra mint a filmtörténet felszabadított tárgya. APERTÚRA, 13 (3). pp. 1-26. ISSN 1787-7245

Muñoz-González, Rodrigo (2017) Masked Thinkers? Politics and Ideology in the Contemporary Superhero Film. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 5 (1). pp. 65-79. ISSN 2063-7330

Mészáros, Csaba (2022) Aleksei Romanov “Uot Ajarkhan:” The Middle World (Orto Dojdu/Seredinnyi mir, 1993). KINOKULTURA : NEW RUSSIAN CINEMA (Spec.). ISSN 1478-6567

Mészáros, Csaba (2022) Ellei Ivanov: Cursed Land (Setteekh sir, 1996). KINOKULTURA : NEW RUSSIAN CINEMA (Spec.). ISSN 1478-6567

Mészáros, Csaba (2022) The Middle World of Film: Ontological Poetics, Live Landscapes, and Sentient Beings in the Language of Movies. KINOKULTURA : NEW RUSSIAN CINEMA, Spec. (19). ISSN 1478-6567

Mészöly, Miklós (2020) Mészöly Miklós filmterve Tóth Jánosnak. APERTÚRA, 15 (2). pp. 1-6. ISSN 1787-7245

Müllner, András (2022) Bevezető a Replika A részvételi film című tematikus blokkjához. REPLIKA : TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT (124.). pp. 7-17. ISSN 0865-8188

Müllner, András (2022) „To be continue…” : Reflexiók a kortárs részvételi videós projektek egy példájával kapcsolatban. REPLIKA : TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT (124.). 73.-102.. ISSN 0865-8188

Nagy, József (2018) A bilincs a szabadság legyen. Mészöly Miklós és Polcz Alaine levelezése. TISZATÁJ: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT (3). pp. 99-101. ISSN 0133-1167

Nagy, Róbert (2022) Pozícióharcok a magyar filmgyártásban az 1956 utáni megtorlás időszakában. A Budapest Filmstúdió felemelkedése. BETEKINTŐ, 16 (3). pp. 7-25. ISSN 2732-186X

Nogueira, Patrícia (2022) Space On and Off Screen: The Détournement of Documentary into Video Installation. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (1). pp. 104-117. ISSN 2064-7778

Németh, G. Béla (1985) Az egyetemesség igénye. FILMVILÁG, 28 (2). pp. 2-5. ISSN 0428-3872

Németh, Linda (2023) Az Eichmann show, 2015. Rendezte Paul Andrew Williams. HURBÁN: EGYÜTTÉLÉS, ÖSSZEOMLÁS, ÚJRAKEZDÉS, 1 (1). p. 378. ISSN 3004-023X

Oláh, Renáta and Varga, Bence (2021) „Mert öleléssel kezdődik” : A gyermekek szexuális zaklatásának reprezentációja kortárs magyar és külföldi filmekben. APERTÚRA, 16 (4). ISSN 1787-7245

Paech, Joachim (2018) Response to the Apertúra Questionnaire 2018. APERTÚRA, 14 (1). pp. 1-6. ISSN 1787-7245

Patakfalvi-Czirják, Ágnes and Zahorán, Csaba (2020) Az egészségügy áldozatai – A Colectiv című film néhány tanulsága. Közép-Európai Horizontok online magazin, 1 (1). pp. 44-47. ISSN 2732-0448

Patakfalvi-Czirják, Ágnes and Zahorán, Csaba (2020) Victims of Health Care : Lesson from the documentary Colectiv. CENTRAL EUROPEAN HORIZONS, 1 (1). pp. 33-37. ISSN 2732-0456

Perenyei, Monika (2021) Imaginary Dwellings: Képzeletszülte hajlékok és álompaloták : Jakab Irén munkásságáról filmes alkotásainak tükrében = Imaginary Dwellings. On the Work of Irene Jakab in the Light of her Film Works. ARS HUNGARICA : A BÖLCSÉSZETTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT MŰVÉSZETTÖRTÉNETI INTÉZET FOLYÓIRATA, 47 (3). pp. 293-326. ISSN 0133-1531

Pick, Anat and Csomán, Sándor (ford.) (2022) Három világ : Lakozás és világszerűség a képernyőn. APERTÚRA, 18 (1). ISSN 1787-7245

Pintér, Judit Nóra and Stőhr, Lóránt András (2023) Traumatudatos és traumafókuszú háborús filmek. Az amerikai és magyar példa. APERTÚRA, 18 (2). ISSN 1787-7245

Polónyi, Eszter (2018) Archaeology versus Convergence : Film Studies Today. APERTÚRA, 14 (1). pp. 1-6. ISSN 1787-7245

Polónyi, Eszter (2020) Írás fénnyel: Balázs Béla a forgatókönyv megjelenéséről. APERTÚRA, 15 (2). pp. 1-13. ISSN 1787-7245

Polónyi, Eszter M. and Karácsonyi, Judit (2019) A magyar filmipar, Balázs Béla és a háború utáni pillanat – Szekfü András interjúgyűjteménye. APERTÚRA, 14 (4). pp. 1-8. ISSN 1787-7245

Popovics Jánosné Farkas, Ilona (2021) A francia filmek mint egy korszak főszereplői. POLYMATHEIA : MŰVELŐDÉS- ÉS NEVELÉSTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 18 (3-4). pp. 220-255. ISSN 2732-2092 (nyomtatott); 2732-2521 (elektronikus)

Porogi, Dorka (2022) „Alice voltam Csodaországban” Monori Lili pályája a Szentkirályi Műhely előtt : Porogi Dorka email-interjúja Monori Lilivel, 2020. június 5. és július 13. között (részletek). THEATRON: SZÍNHÁZTUDOMÁNYI PERIODIKA, 16 (2). pp. 108-124. ISSN 1418-9941

Pócsik, Andrea (2021) Bevezető gondolatok: Elképzelt nemzeti filmművészet egy egyetemközi projekt tükrében. APERTÚRA. ISSN 1787-7245

Pócsik, Andrea (2018) A hazai filmtudomány és -oktatás kritikai utópisztikus megközelítése. APERTÚRA, 14 (1). pp. 21-27. ISSN 1787-7245

R. Nagy, József (2020) Applied Visual Anthropology. SZELLEM ÉS TUDOMÁNY, 11. pp. 479-490. ISSN 2062-204X

Radics, Viktória (2018) Halálra ráadásul : Képkocka Forgács Péter Saját Halál című filmjéből, 2007. Enigma, 26 (1). pp. 6-10. ISSN 1218-8069

Radics, Viktória (2018) Szocreál "Me Too" (Mezey Katalin: Élőfilm). MOZGÓ VILÁG, 44 (11). pp. 98-104. ISSN 0324-4601

Radnai, Dániel Szabolcs (2022) Álmodozások kora. JELENKOR ONLINE (2022.).

Reyes, María Cecilia (2022) From Screenwriting to Space-Writing. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (1). pp. 86-103. ISSN 2064-7778

Rodowick, David Norman (2018) Fejezetek A film virtuális életéből. APERTÚRA, 13 (3). pp. 1-32. ISSN 1787-7245

Rutherford, Anne (2020) Film, trauma és az enunciatív jelen. APERTÚRA, 15 (3). pp. 1-24. ISSN 1787-7245

Simons, Jan (2019) Az iPhone és a YouTube között: a filmek mozgásban. APERTÚRA, 14 (2). pp. 1-18. ISSN 1787-7245

Simor, Kamilla (2019) Hollywood "zöld" meséi - a tömegfilmek ökokritikai olvasata. Hódosy Annamária. Biomozi. Ökokritika és populáris film. Szeged: Tiszatáj, 2018, 414 lap. LITERATURA, 45 (2). pp. 225-232. ISSN 0133-2368

Simor, Kamilla (2021) The documentary representation of late modern warfare and the perceptual context of video-selfies. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Simor, Kamilla (2021) A késő modern kori hadviselés dokumentumfilmes ábrázolásának lehetőségei és a videószelfik használatának percepciós összefüggései. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Simor, Kamilla (2020) A posztháborús pillanat „hosszú expozíciója” : A boszniai háború utóhatásainak tér- és fotóelméleti megközelítése. APERTÚRA, 15 (3). ISSN 1787-7245

Sipos, Nikolett (2022) Médiumok harca: A Trónok harca és a transzmedialitás. APERTÚRA, 17 (2). ISSN 1787-7245

Stőhr, Lóránt (2020) Visszatérés a tett színhelyére. A holokauszt traumája Kádár-kori magyar dokumentumfilmekben. APERTÚRA, 15 (3). pp. 1-28. ISSN 1787-7245

Stőhr, Lóránt and Török, Ervin (2021) Introduction to the thematic issue “Contemporary Documentary in Central and Eastern Europe”. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Stőhr, Lóránt András and Török, Ervin (2021) Bevezető a Kortárs dokumentumfilm Kelet-Közép-Európában című tematikus számhoz. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Szabó, Ferenc János (2014) Doktoranduszok a zenéről. Muzsika, 57 (8). pp. 20-22. ISSN 0027-5336

Szerző, Nélkül (2021) Körkérdés a Magyar Egyetemi Filmdíj első féléves szakaszáról. APERTÚRA, 16 (4). ISSN 1787-7245

Szijártó, Imre (2018) Egyetemi hallgatók filmértése. APERTÚRA, 13 (2). pp. 1-17. ISSN 1787-7245

Szijártó, Imre and Midhat, Ajanović (2022) A zágrábi rajzfilmes iskola ideológiai körképe. APERTÚRA, 17 (4). ISSN 1787-7245

Szivák, Júlia (2021) Mahátmá Gándhí a filmvásznon. VILÁGTÖRTÉNET, 11(43) (1). pp. 97-109. ISSN 0083-6265

Szöllősi, Barnabás (2020) A Hideg napok genezise - Ötlettől a filmig. APERTÚRA, 15 (2). ISSN 1787-7245

Szöllősi, Barnabás (2020) Ötlettől a filmig : Jancsó Miklós, Hernádi Gyula: Szegénylegények, 1968. THEATRON, 14 (1). pp. 92-105. ISSN 1418-9941

Szöllősi, Barnabás and Nagy V, Gergő (2020) "Soha az életben nem küldtek ki sehonnan" : Interjú Schulze Évával. APERTÚRA, 15 (2). ISSN 1787-7245

Szőke, Dávid Sándor (2020) Holokauszt és múltfeldolgozás az On the Spot dokumentumfilm-sorozat nyolcadik évadában (Az ellenség gyermekei). APERTÚRA, 15 (3). pp. 1-18. ISSN 1787-7245

Sólyom, Kristóf (2022) A realizmus változó gravitációs ereje a digitalizációban (Alfonso Cuarón: Anyádat is, Ember gyermeke, Gravitáció). APERTÚRA, 17 (3). ISSN 1787-7245

Sőtér, István (1968) Közbeszólás. Kritika (1963-1971), 6 (10). pp. 28-32. ISSN 0023-4818

Sőtér, István (1980) Sztoikus feloldozás - Resnais: Gondviselés. FILMKULTÚRA: FILMELMÉLETI ÉS FILMMŰVÉSZETI SZEMLE, 16 (1). pp. 52-55. ISSN 0015-1580

Takács, Róbert (2020) A felbomlás szélén. Nyugati film a magyar mozikban az 1980-as években. IN MEDIAS RES: FOLYÓIRAT A SAJTÓSZABADSÁGRÓL ÉS A MÉDIASZABÁLYOZÁSRÓL, 9 (1). pp. 84-106. ISSN 2063-6253

Takó, Sándor (2018) A filmforgalmazás magánjogi kérdései. A filmforgalmazási szerződés. IN MEDIAS RES: FOLYÓIRAT A SAJTÓSZABADSÁGRÓL ÉS A MÉDIASZABÁLYOZÁSRÓL, 7 (2). pp. 309-325. ISSN 2063-6253

Takó, Sándor (2023) A filmkészítés során alkalmazott egyes szerződéstípusok ismérvei és specifikumai = Civil and Copyright Law Questions and Specifications of Film Contracts in Hungary. IN MEDIAS RES : FOLYÓIRAT A SAJTŐSZABADSÁGRÓL ÉS A TÁRSADALMI NYILVÁNOSSÁG SZABÁLYAIRÓL, 12 (1). pp. 186-198. ISSN 2063-6253 (nyomtatott); 2786-152X (elektronikus)

Tarnay, László (2018) A filmtudomány interdiszciplináris jövőjéről. APERTÚRA, 14 (1). pp. 1-6. ISSN 1787-7245

Tarnay, László (2023) A háború ontológiája és filmi ábrázolása. APERTÚRA, 18 (2). ISSN 1787-7245

Tóth, János (2015) Mozgó-képek: szisztematikus áttekintés a muszlimok médiareprezentációjáról kortárs szociológiai kutatásokban. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM, 15 (3). pp. 18-40. ISSN 1587-8694

Tóth, Tímea Zsófia (2019) A magyar filmipar, mint a kreatív gazdaság mozgatórugója. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 12 (3). pp. 80-103. ISSN 0865-7823

Tóth, Zoltán János (2019) Multiblockbusterek: a játékfilmgyártás új szakasza : A Marvel Cinematic Universe expanziója és médiakörnyezete. APERTÚRA, 15 (1). ISSN 1787-7245

Tóth, Zoltán János (2020) A posztmillenáris férfinéző szexuális traumái, avagy a MILF pornó eredettörténete. APERTÚRA, 15 (3). ISSN 1787-7245

Török, Ervin (2023) Információ és dokumentumfilm az ukrajnai háború korában. APERTÚRA MAGAZIN : FILM - VIZUALITÁS - KRITIKA, 18 (2). pp. 1-30. ISSN 1787-7245

Török, Ervin (2021) Inventions of personalness in Hungarian documentary filmmaking. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Török, Ervin (2022) Remanences and Futurities : Jonathan Rozenkrantz: Videographic Cinema. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (1). pp. 120-124. ISSN 2064-7778

Török, Ervin (2019) Szubjektív? Vagy többhangú? Ironikus? Magyar dokumentumfilm az utániság korában. APERTÚRA, 14 (4). pp. 1-10. ISSN 1787-7245

Török, Ervin (2021) A személyesség invenciói a magyar dokumentumfilmben. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Török, Katalin (2019) Az út Jessica Jonesig : Feminista potenciál és megvalósulás a szuperhőssorozatokban. APERTÚRA, 15 (1). pp. 1-28. ISSN 1787-7245

Tőkei, Ferenc (1994) Játék a sárkánnyal. FILMVILÁG, 37 (9). pp. 40-48. ISSN 0428-3872

Valkola, Jarmo (2018) Miklós Jancsó’s historical cinematic spectacles and moving pictorial figurations in a Hungarian landscape a study and a phenomenological perspective on Jancsó’s films of 1960s and 1970s. Hungarian Studies, 32 (1). pp. 145-164. ISSN 0236-6568

Varga, Balázs (2020) Paradoxes of Popularity. Ekrany, 10 (56). pp. 11-17. ISSN 2083-0874

Varga, Balázs (2020) Ördögi körök. Posztszocializmus, vagyonosodás és bűnelbeszélés az HBO kelet-európai sorozataiban. Metropolis, 24 (2). pp. 38-49. ISSN 1416-8154

Varga, Zoltán (2022) Hódolat Newtonnak. Rejtett (és kevésbé rejtett) rendszerkritika a Kádár-korszak animációs rövidfilmjeiben, különös tekintettel Rófusz Ferenc és Orosz István műveire. BETEKINTŐ, 16 (3). pp. 27-45. ISSN 2732-186X

Varga, Zoltán (2022) Kő kövön nem marad, ha táncol a Yeti : A burleszk megjelenése a magyar rajzanimációban. APERTÚRA, 17 (4). ISSN 1787-7245

Varró, Attila (2022) Sötét átjárók: Film noir adaptációk a 40-es évek nyitányán. APERTÚRA, 17 (2). ISSN 1787-7245

Vincze, Teréz (2016) Feminizmusok: Bevezetés a "Nőfigurák a kortárs populáris filmben" című összeállításhoz. Metropolis, 20 (1). pp. 6-8. ISSN 1416-8154

Vincze, Teréz (2016) Historical Portrait of a European Director. The Cinema of István Szabó. Studies in Eastern European Cinema, 7 (1). pp. 87-90. ISSN 2040-350X

Vincze, Teréz (2016) The Phenomenology of Trauma – Sound and Haptic Sensuality in Son of Saul. Acta Universitatis Sapientiae Film and Media Studies, 13 (2). pp. 107-126. ISSN 2065-5924

Vincze, Teréz (2016) Remembering Bodies: Picturing the Body in Hungarian Cinema After the Fall of Communism. Studies in Eastern European Cinema, 7 (2). pp. 153-167. ISSN 2040-350X

Vincze, Teréz (2014) Testek, filmek, szövegek. Metropolis, 18 (4). pp. 66-68. ISSN 1416-8154

Vincze, Teréz (2015) „…akár kinematográfban a szalag-pántlika…” – A géptest metafora adaptálása a Taxidermia című filmben. Filmszem, 5 (1). pp. 70-84. ISSN 2062-9745

Vincze, Teréz (2015) A lelkiismeret hangja: Hang és haptikus érzékelés a Saul fia című filmben. Metropolis, 19 (2). pp. 58-70. ISSN 1416-8154

Virginás, Andrea (2023) Az Új Román Komédia esete a közönséggel. Az Oh, Ramona! és a Teambuilding tanulságai. FILMTETT: MOZGÓKÉPES HAVILAP, 2023 (1). pp. 1-7. ISSN 1582-0459

Virginás, Andrea (2023) Mediated Remembering of Having Been Traumatized Collectively in Recent Hungarian Historical Films: Transmediating Analogue Photography in Post Mortem (2020) and Natural Light (2021). EKPHRASIS: IMAGES CINEMA THEORY MEDIA, 29 (1). pp. 25-46. ISSN 2067-631X

Welling, Bart H. and Borbiró, Aletta (ford.) (2022) Ökopornó: A nem-emberi megjelenítésének korlátairól. APERTÚRA, 18 (1). ISSN 1787-7245

Zimanyi, Eszter (2021) Secrets, Surveillance, and Fragments: Some Contemporary Documentary Challenges to Post-Socialist Europe’s Regional Brand. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Zimanyi, Eszter (2021) Titkok, megfigyelés és töredékek: a kortárs dokumentumfilmek a posztszocialista Európa regionális brandjére vonatkozó kihívásai. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Zombory, Máté and Lénárt, András and Szász, Anna Lujza (2020) Vergessene Konfrontation: Holocaust und Erinnerung in Zoltán Fábris Film Nachsaison. SHOAH: INTERVENTION METHODS DOCUMENTATION (SIMON), 7 (1). pp. 100-117. ISSN 2408-9192

Zsámba, Renáta (2022) Amnéziás szabadság S.J. Watson Mielőtt elalszom című domestic noirjában. APERTÚRA, 17 (2). ISSN 1787-7245

Zsávolya, Zoltán (2015) Hollywood (t)akarása. HOLDKATLAN - SZÉPIRODALMI ÉS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT, 31. pp. 1-13.

Záhonyi-Ábel, Márk (2021) Bőség és hiány. Narratív információk és műfaji keretek az Apró mesék és az Akik maradtak című alkotásokban. APERTÚRA, 16 (4). pp. 1-38. ISSN 1787-7245

Šukaitytė, Renata (2021) Contemporary Lithuanian Documentary Cinema: A Critical Overview of Main Film Directions. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Šukaitytė, Renata and Béres-Deák, Rita (ford.) (2021) A kortárs litván dokumentumfilm fő irányainak kritikai áttekintése. APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245

Book Section

Babos, Orsolya (2018) Leírás és láttatás a Sztalker-univerzumban. In: Miskolci Egyetem Doktoranduszok Fóruma, Miskolc, 2017. november 30. University of Miskolc, Miskolc, pp. 71-76. ISBN 978-963-358-164-3

Bognár, László (2015) MOZGÁS, KÉP, MOZGÓKÉP – A MOZGÓ SOROK ARISZTOTELÉSZI-ZÉNÓNI PARADOXONJA ÉS A FILMMONTÁZS. In: Vitában egymással. A filozófia útjai (16). L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 341-370. ISBN 978-963-414-033-7

Csiha, Tünde Noémi (2023) "Grandpa, I want to be adult!"- The significance of Karaba's kiss or threefold revelation of puberty rite in Kirikou and the Sorceress. In: Fejezetek a neveléstudomány és a nőtörténet köréből. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 119-124. ISBN 9789633345030

Fedinec, Csilla (2018) Jelenetek Kárpátalja és a szovjet filmgyártás történetéből. In: Nyelvek és nyelvváltozatok térben és időben : Tanulmányok a Hodinka Antal Nyelvészeti Kutatóközpont kutatásaiból IV. RIK-U Kiadó, Ungvár, pp. 197-207. ISBN 978-617-7404-84-1

Fedinec, Csilla (2019) A bordély, a kocsma, a betyár és a határon túlra szakadt rokon legendája, avagy Kárpátalja a cseh filmekben. In: A nyelvészet műhelyeiből. Tanulmányok a Hodinka Antal Nyelvészeti Kutatóközpont kutatásaiból (5). Autdor-Shark, Ungvár, pp. 223-234. ISBN 978-617-7132-98-0

Győri, Zsolt (2021) You are what your borders are: Hospitality and fortress Europe in Last Resort and The Citizen. In: Representations of social inequality in 21st century global art cinema. ZOOM. A kortárs filmtudomány kulcskérdései (8.). Debrecen University Press, Debrecen, pp. 39-50.

Győri, Zsolt and Király, Hajnal (2021) Introduction: Broken Mobilities in Eastern European Cinemas. In: Postsocialist Mobilities: Studies in Eastern European Cinema. Cambridge Scholars Publishing. (In Press)

Gács, Anna (2015) "Everyone I have ever slept with": Az önéletrajzi megnyilatkozások kortárs formáinak kutatásáról. In: Emlékezet, identitás, diszkurzus. L'Harmattan, Budapest, pp. 69-89. ISBN 9879632369617

Gárdos-Orosz, Fruzsina (2013) Szembenézés a múlttal? Információs igazságtétel dokumentumfilmen és jogban. In: Iustitia mesél : Tanulmányok a »jog és irodalom« köréből. Szent István Társulat, Budapest, pp. 75-88.

Hermann, István (2020) Gróf Esterházy Károly egri püspök magánuradalmának Főtemploma, a pápai Nagytemplom (belső architektúra) (DVD-melléklet) = The Main Church on the Private Estate of Count Károly Esterházy, Bishop of Eger: the Great Church of Pápa (interior architecture). In: Tanulmányok Eszterházy Károly egri püspök szellemi és épített örökségéről. Eszterházy Károly egri püspök és kora (1). EKE Líceum Kiadó, Eger, pp. 171-175. ISBN 978-963-496-159-8

Kalmár, György (2018) Narratives of migration and the sense of crisis in post-2008 European cinema. In: Contemporary European Cinema : Crisis Narratives and Narratives in Crisis. Routledge, London.

Kaló, Krisztina (2020) Hagyomány és emancipáció kortárs indiai és indiai vonatkozású nyugati nagyjátékfilmekben. In: Emancipáció – Tegnap és ma. EKE Líceum Kiadó, Eger, pp. 253-265. ISBN 978-963-496-165-9

Lukács, István (2017) Miroslav Krleža és a film. In: Szláv kultúrák, irodalmak és nyelvek : Tanulmánykötet. ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, Budapest, pp. 103-112. ISBN 978-963-284-924-9

Lénárt, András (2016) Az európai civilizáció és az ősi Amerika találkozása - Ahogyan a filmkészítők látták. In: A mi Santeránk : Tanulmányok Dornbach Mária 70. születésnapjára. Szegedi Tudományegyetem Hispanisztika Tanszék, Szeged, pp. 209-222.

Lénárt, András (2017) Columbus & Company: The Conquest of the Americas According to the Movies. In: Confluences: Essays Mapping the Manitoba-Szeged Partnership. JATE Press, Szeged, pp. 113-122.

Lénárt, András (2017) El Pasado Ejemplar Según el Cine Franquista. In: Un Viajero por Caminos Hispanos : Libro Homenaje al Profesor Ádám Anderle. Universidad de Szeged Departamento de Estudios Hispánicos, Szeged, pp. 137-143.

Lénárt, András (2011) El Tercer Cine. Observaciones Húngaras Sobre la Evolución del Cine Latinoamericano. In: Iberoamericana Quinqueecclesiensis 9. : Ponencias Presentadas en el III Coloquio Internacional “La Imagen de Hungría en Iberoamérica en el Siglo XX” que Tuvo Lugar en Pécs, 3-4 de Mayo de 2010. Universidad de Pécs Centro Iberoamericano; Publikon Kiadó, Pécs, pp. 225-233.

Lénárt, András (2023) El cine como factor político, social y cultural hacia la democratización de España. In: La Historia habitada. Sujetos, procesos y retos de la Historia Contemporánea del siglo XXI. UCOPress, Córdoba, pp. 1271-1279. ISBN 9788499277479

Lénárt, András (2020) El húngaro exiliado. Ladislao Vajda en la Italia fascista y en la España franquista. In: Historia y cine. El primer franquismo (1939-1945). Universitat de Barcelona, Barcelona, pp. 481-496. ISBN 9788409224920

Lénárt, András (2017) Escenarios Húngaros del Cine Histórico Universal. In: V. Congreso Internacional de Historia y Cine : Escenarios del Cine Histórico. Universidad Carlos III de Madrid, Madrid, pp. 265-279.

Lénárt, András (2021) Historia y Cine a Propósito de la Primavera de Praga y los Países del Este = History and Film with a Purpose of Spring of Prague and the Eastern Countries. In: Imágenes de las Revoluciones de 1968. Lenoir Ediciones, Caldes de Malavella (Girona), pp. 61-82.

Lénárt, András (2021) La Conquista del Público Hispanohablante. Las Versiones en Español Rodadas en Hollywood en los Años 1930. In: Mucho más que Cine: Historia, Literatura y Arte en el Cine en Español y en Portugués. Dykinson, S. L., Madrid, pp. 59-72.

Lénárt, András (2023) La reconstrucción audiovisual del pasado: visiones cinematográficas sobre la Transición española. In: El ámbito de lo posible. Crisis y reconstrucciones en el último medio siglo (1970–2020). Sílex Ediciones, Madrid, pp. 362-374. ISBN 9788419661418

Lénárt, András (2016) Los Cineastas Centroeuropeos y el Cine Estadounidense Hispanohablante en América Latina. In: Entre Espacios: La Historia Latinoamericana en el Contexto Global : Actas del XVII Congreso Internacional de la Asociación de Historiadores Latinoamericanistas Europeos (AHILA) Freie Universität Berlín, 9-13 de Septiembre de 2014. Freie Universität Colegio Internacional de Graduados “Entre Espacios”, Berlin, pp. 102-113.

Lénárt, András (2018) Los Principales Corolarios y Complementos de la Doctrina Monroe en el Siglo XX. In: Encuentros. Europa - Iberoamérica en un Mundo Globalizado : Libro Homenaje Prof. Dr. Ferenc Fischer en su 65 Aniversario. Centro Iberoamericano Universidad de Pécs; Fakultás Kiadó, Pécs; Budapest, pp. 99-106.

Lénárt, András (2010) Mussolini ellensége, Franco kegyeltje : Vajda László filmrendező karrierjének fontosabb állomásai. In: Az átmenet egyensúlya : Szilágyi István 60 éves. Áron Kiadó, Budapest, pp. 92-99.

Lénárt, András (2011) Propaganda és cenzúra: spanyol filmpolitika a Franco-korszakban. In: A varázsgyűrűtől az interkonfesszionális kommunikációig : Információtudományi metszéspontok bölcsészeti megközelítésben. Primaware Kiadó, Szeged, pp. 137-143.

Lénárt, András (2014) Un Golpe de Cine. La Reacción Cinematográfica a los Sucesos de Chile de 1973. In: Iberoamericana Quinqueecclesiensis 12. : A 40 Años del Golpe de Estado en Chile. América Latina y Europa Central y Oriental Durante la Guerra Fría. Universidad de Pécs Centro Iberoamericano; Publikon Kiadó, Pécs, pp. 67-77.

Lénárt, András (2015) A filmpolitikai szaksajtó és a filmgyártó vállalatok a Franco-rendszerben. In: Mediterrán perspektívák. Stratégiakutató Intézet, Budapest, pp. 189-200.

Lénárt, András (2018) A magyar diktatúra a spanyol diktatúra filmjeiben : Egy kommunistaellenes filmháború magyar vonatkozásai. In: 25 év - 25 tanulmány : Fejezetek a Hispanisztika Tanszék történetéből 1993-2018 = 25 Años - 25 Ensayos : Capítulos de la Historia del Departamento de Estudios Hispánicos 1993-2018. JATE Press Kiadó, Szeged, pp. 107-115.

Margitházi, Beja (2022) Archived and Mediated : Trauma and "Sense Memory" in Son of Saul, Warsaw Uprising and Regina. In: Image, History and Memory : Central and Eastern Europe in a Comparative Perspective. European Remembrance and Solidarity Series (1). Taylor&Francis Group, New York (NY), pp. 162-177.

Margitházi, Beáta (Beja) (2017) „Ez itt a táj, kapitulálj, beljebb...” Képzeletbeli paraterek az ezredforduló utáni Budapest-szkeccsfilmekben. In: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben. Debreceni Egyetemi Kiadó. (Submitted)

Margitházi, Beáta (Beja) (2017) Hybrid Creatures and Uncanny Faces in Digital Cinema. In: Face in Trouble. From Physignomics to Facebook. Peter Lang Editions.

Margitházi, Beáta (Beja) (2016) Reflektált rekonstrukciók. A múlt újraírása kortárs nénamfilmekben. In: Filozófus a műteremben. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 113-120.

Margitházi, Beáta (Beja) (2012) See more. Think big. The IMAX brand before and since digital remastering. In: Film in the Post-Media Age. Cambridge Scholars Publishing, pp. 143-158.

Pethő, Tibor (2022) A Kétszer kettő (1944–1945) helyreállításának alapkérdései : Kísérlet egy többszörösen csonkult avantgárd film rekonstrukciójára. In: Doktorandusz hallgatók X. konferenciájának tanulmányai. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 139-155.

Schalk, Endre Kornél (2012) Álca vagy jelmez? Műfaji konvenciók A detektívben. In: JLG/JLG : Jean-Luc Godard dicsérete, avagy a filmművészet önfelszámolása. Szerzőfilmes könyvtár (3). Francia Új Hullám Kiadó, Budapest, pp. 273-290. ISBN 9789638912237

Szolláth, Dávid (2010) A Rákosi-kor emlékezete és a másodgenerációs kommunizmus-kritika. In: Czas, pamięć, tradycja. Department of Hungarics, University of Warsaw, Warsaw, pp. 95-105. ISBN 9788391020722

Varga, Balázs (2021) Everybody is a fool: rural life, social order and carnivalesque marginalization in a Hungarian television series. In: Mediated Shame of Class and Poverty Across Europe. Palgrave Macmillan, Cham, pp. 223-241. ISBN 978-3-030-73542-5 (Unpublished)

Varga, Balázs (2020) Familiar, Much Too Familiar… HBO’s Hungarian Original Productions and the Questions of Cultural Proximity. In: A European television fiction renaissance: Premium production models and transnational circulation. Routledge, London, pp. 275-294. ISBN 9780429326486 (Unpublished)

Varga, Balázs (2021) Mistaken Identities: Millennial Remakes, Post-Socialist Transformation, and Hungarian Popular Cinema. In: European Film Remakes. Edinburgh University Press, Edinburgh, pp. 163-175. ISBN 978 1 4744 6064 4 (Unpublished)

Varga, Balázs (2023) A budapesti mozikultúra átalakulása a nyolcvanas-kilencvenes években. In: Váltójel. Budapest mozikultúrája a rendszerváltás idején. Városháza Kiadó, Budapest, pp. 18-44. ISBN 987-963-9669-74-1 (In Press)

Vincze, Teréz (2015) Testek táguló keretben – Térkoncepciók a modernista magyar filmben. In: Tér, hatalom és identitás kérdései a magyar filmben. ZOOM – a kortárs filmtudomány kulcskérdései (4). Debreceni Egyetemi Könyvkiadó, Debrecen, pp. 24-40. ISBN 9789633185513

Virginás, Andrea (2022) Polaroids from Our Past: Lucian’s Pintilie’s Balanța/The Oak (1992). In: Intermedial Encounters/ Intermediális találkozások. Scientia Publishing House, Cluj-Napoca.

Virginás, Andrea (2023) Rühr mich nicht an/Nu mă atinge-mă (2018). In: Klassiker des Rumanischen Film. Schüren Verlag, Marburg.

Vörös, Boldizsár (2015) "Néhányan kifogásolták fürdőruhám fazonját" : Vélemények a meztelenség felhasználásáról a magyarországi reklámokban az 1970–1980-as évek fordulóján. In: A test a társadalomban. Rendi társadalom – polgári társadalom (27). Hajnal István Kör Társadalomtörténeti Egyesület, Budapest, pp. 254-263. ISBN 978-963-89463-3-1

Monograph

Odorics, Ferenc and Ármeán, Otília and Darabos, Enikő and Füzi, Izabella and Hárs, Endre and Hódosy, Annamária and Medgyes, Tamás and Milián, Orsolya and Müllner, András and Sághy, Miklós and Szilasi, László and Török, Ervin (2011) A dialogikus értelmezés interdiszciplináris elmélete és a kulturális szöveg alakváltozatai (verbalitás, vizualitás és multimedialitás) = The Interdisciplinary Theory of Dialogical Interpretation and the Figures of Cultural Text (Verbality, Visuality, and Multimedia). Project Report. OTKA.

Conference or Workshop Item

Győri, Zsolt (2021) The Initiatives, Pedagogies and International Contexts of the Hungarian University Film Awards. In: "Culture and Art in Contemporary Context" : V International Scientific Conference.

Book

L. Varga, Péter and Kelemen, Pál, eds. (2014) Friedrich Kittler. Prae, Budapest.

Blos-Jáni, Melinda and Király, Hajnal and Lakatos, Mihály and Pieldner, Judit and Sándor, Katalin, eds. (2022) Intermedial Encounters : Studies in Honour of Ágnes Pethő = Intermediális találkozások : Tanulmányok Pethő Ágnes tiszteletére. Scientia Kiadó, Kolozsvár. ISBN 978-606-975-073-5

Sepsi, Enikő and Maczák, Ibolya, eds. (2022) Pilinszky János színházi és filmes víziója ma = The Theatrical and Cinematic Vision of Janos Pilinszky Today. Károli könyvek. Tanulmánykötet . L'Harmattan Kiadó, Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest. ISBN 978-963-414-889-0

Kalmár, György and Győri, Zsolt, eds. (2013) Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. ZOOM – a kortárs filmtudomány kulcskérdései, 2 . Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen. ISBN 78 963 318 353 3

Kalmár, György and Győri, Zsolt, eds. (2015) Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. ZOOM – a kortárs filmtudomány kulcskérdései, 4 . Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen. ISBN 78 963 318 551 3

Erőss, Gábor (2016) L'Art de l'Histoire : Construction sociale de l’authenticité et de la vraisemblance historiques au cinéma. Champs Visuels . L'Harmattan (Paris), Párizs. ISBN 978-2-343-08063-5

Gumbrecht, Hans Ulrich (2014) 1926 – Élet az idő peremén. Figura . Kijárat, Budapest. ISBN 978-615-5160-34-9

Kalmár, György (2017) A maszkulinitás alakzatai a rendszerváltás utáni magyar filmben. Gondolat, Budapest. (Unpublished)

Lénárt, András (2020) Film és történelem Latin-Amerikában : A 20. század a filmtörténet tükrében. JATE Press, Szeged. ISBN 978-963-315-454-0

Lénárt, András (2014) A spanyol film a Franco diktatúrában : Ideológia, propaganda és filmpolitika. JATEPress, Szeged. ISBN 978-963-315-171-6

Lénárt, András (2018) A spanyol film a Franco-diktatúrában : Ideológia, propaganda és filmpolitika. JATEPress, Szeged. ISBN 978-963-315-387-1

Sághy, Miklós (2019) Az irodalomra közelítő kamera : XX. századi magyar irodalmi művek filmes adaptációi. Kalligram Kiadó, Budapest. ISBN 978-963-468-114-4

Takács, Róbert and Hideg, Rachel and Hideg, János (2022) Hollywood behind the Iron Curtain. Napvilág Kiadó Kft., Budapest. ISBN 9789633384800

This list was generated on Thu Apr 25 15:16:26 2024 CEST.