REAL

Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége

D. Molnár, Éva (2014) Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 29-54. ISBN 978-963-508-751-8

[img]
Preview
Text
2_D Molnár Éva_0528.pdf

Download (450kB) | Preview

Abstract

A tanulmány az önszabályozott tanulással kapcsolatos legfontosabb fogalmakat ismerteti; az önszabályozás, majd az önszabályozott tanulás fogalmát értelmezi. Bemutatja az önszabályozott tanulás életkori változásait, hazai és nemzetközi vizsgálatokban mutatott eredményeit, az iskolai teljesítménnyel kapcsolatos öszszefüggését, és végül fejlesztésének lehetőségeit veszi számba. Az eredmények szerint a jó önszabályozó tanulók magas önhatékonysággal rendelkeznek, értékes tanulási célokat fogalmaznak meg, saját tudásuk és képességeik fejlesztését tartják szem előtt, illetve hatékony és változatos tanulási és metakognitív stratégiákat alkalmaznak tanulásuk során. Az önszabályozó tanulók hatékonyabbak és sikeresebbek az iskolában, jobb tanulmányi eredménnyel rendelkeznek, mint azok, akik nem képesek tanulásuk önszabályozására. Az is kiderült, hogy a fejlesztő beavatkozás eredményes, hiszen a fejlesztő program hatására a tanulók önszabályozása szignifikánsan fejlődött.

Item Type: Book Section
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L10 School organization / iskolaszervezet
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Depositing User: Dr. Éva D. Molnár
Date Deposited: 26 Sep 2015 10:26
Last Modified: 26 Sep 2015 10:26
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/28312

Actions (login required)

Edit Item Edit Item