D. Molnár, Éva (2014) Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 29-54. ISBN 978-963-508-751-8
|
Text
2_D Molnár Éva_0528.pdf Download (450kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány az önszabályozott tanulással kapcsolatos legfontosabb fogalmakat ismerteti; az önszabályozás, majd az önszabályozott tanulás fogalmát értelmezi. Bemutatja az önszabályozott tanulás életkori változásait, hazai és nemzetközi vizsgálatokban mutatott eredményeit, az iskolai teljesítménnyel kapcsolatos öszszefüggését, és végül fejlesztésének lehetőségeit veszi számba. Az eredmények szerint a jó önszabályozó tanulók magas önhatékonysággal rendelkeznek, értékes tanulási célokat fogalmaznak meg, saját tudásuk és képességeik fejlesztését tartják szem előtt, illetve hatékony és változatos tanulási és metakognitív stratégiákat alkalmaznak tanulásuk során. Az önszabályozó tanulók hatékonyabbak és sikeresebbek az iskolában, jobb tanulmányi eredménnyel rendelkeznek, mint azok, akik nem képesek tanulásuk önszabályozására. Az is kiderült, hogy a fejlesztő beavatkozás eredményes, hiszen a fejlesztő program hatására a tanulók önszabályozása szignifikánsan fejlődött.
Actions (login required)
Edit Item |