REAL

Items where Subject is "H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Number of items at this level: 32.

Article

Demeter, Gábor (2004) Adalékok Szaloniki kereskedelmi szerepéhez 1845-1851 között Charles Blunt konzul jelentései alapján. TÖRTÉNETI TANULMÁNYOK, 12. pp. 187-204. ISSN 1217-4602

Dávid Éva, Éva and Szűcs, Róbert Sándor (2012) A termékmegjelenítéssel kapcsolatos attitűdök vizsgálata. Szolnoki Tudományos Közlemények XVI., 16. pp. 337-346. ISSN 1419-256X

Horváthné Kökény, Annamária and Horváth, Marianna (2014) Cost management in practice of households and companies during the crisis in Hungary. International Journal of Business Management and Research, 41 (1). pp. 1124-1128. ISSN 2051- 4281

Kalotay, Kálmán (2013) The 2013 Cyprus bailout and the Russian foreign direct investment platform. BALTIC RIM ECONOMIES, 2013 (3). pp. 58-59. ISSN 1459-9759

Karancsi, Zoltán and Horváth, Gergely and Kiss, Andrea (2009) A képeslap, mint a turizmusmarketing fontos eszköze. KÖZÉP-EURÓPAI KÖZLEMÉNYEK, 2 (4-5). pp. 219-226. ISSN 1789-6339

Kiss, Judit (2013) Válság és világkereskedelem : Kilábal-e a válságból a világkereskedelem? KÜLGAZDASÁG, 57 (3-4). pp. 65-88. ISSN 0324-4202

Kocsis, Éva and Szabó, Katalin (2002) Dinamikus árazás az elektronikus piactereken. Közgazdasági Szemle, 49 (10). pp. 858-874. ISSN 0023-4346

Somai, Miklós (2013) World’s agricultural production and trade : Food Security at Stake? INTERNATIONAL JOURNAL OF BIOTECHNOLOGY FOR WELLNESS INDUSTRIES, 2 (4). pp. 182-195. ISSN 1927-3037

Szűcs, Róbert Sándor (2012) Regulation of “unhealthy food” advertisements according to health-care workers. JOURNAL ON LEGAL AND ECONOMIC ISSUES OF CENTRAL EUROPE, 3 (2). pp. 51-56. ISSN 2043-085X

Szűcs, Róbert Sándor (2013) A gyermekkori elhízás gazdasági és marketing aspektusai az egészségügyi szakemberek szerint | THE ECONOMIC AND MARKETING ASPECTS OF CHILDHOOD OBESITY ACCORDING TO HEALTH CARE EXPERTS. ÉLELMISZER, TÁPLÁLKOZÁS ÉS MARKETING, 9 (2/2013). pp. 9-15. ISSN 1786-3422

Szűcs, Róbert Sándor (2010) A gyermekkori elhízás és élelmiszercímke összefüggéseinek marketing szempontú vizsgálata. GAZDÁLKODÁS, 54 (7). pp. 773-777. ISSN 0046-5518

Szűcs, Róbert Sándor and Csapó, Zsolt (2010) Reducing Consumption Of Food With High Level Of Fat, Sugar And/Or Salt Among Young Generation. APSTRACT - APPLIED STUDIES IN AGRIBUSINESS AND COMMERCE, 4 (1-2). pp. 85-91. ISSN 1789-221X

Szűcs, Róbert Sándor and Dávid, Éva (2012) Product placement in Hungary. JOURNAL ON LEGAL AND ECONOMIC ISSUES OF CENTRAL EUROPE, 3 (3). pp. 26-30. ISSN 2043-085X

Éltető, Andrea and Völgyi, Katalin (2013) "Keleti nyitás" a számok tükrében - külkereskedelem Ázsiával. KÜLGAZDASÁG, 57 (7-8). pp. 67-104. ISSN 0324-4202

Book Section

Herdon, Miklós and Zimányi, Krisztina and Péntek, Ádám (2006) e-Factors in e-Agribusiness. In: Information Systems in Agriculture and Forestry XII. European Conference. Czech University of Agriculture in Prague, Prague, pp. 1-10. ISBN 80-213-1494-X

Péntek, Ádám and Herdon, Miklós (2007) New technologies for e-commerce. In: Information Systems in Agriculture and Forestry XIII European Conference. Czech University of Agriculture in Prague, Prague, pp. 1-9. ISBN 978-80-213-1643-0

Monograph

Dezsériné dr. Major, Mária and Botos, Balázs and Krassó, Adrienn and Trönnberg Révai, Adrienne (2006) Új prioritások a kibővülő Európa iparpolitikájában. (Közösségi és nemzeti politikák kapcsolata) = New Priorities of Industrial Policy in an Enlarged Europe. Project Report. OTKA.

Gergely, Jenő and Gergely, Gábor and Horváth, Ildikó and Ignácz, Károly and Izsák, Lajos and Kardos, József and Kengyel, Ákos and Laczkó, András and Strausz, Péter and Zachar, Péter Krisztián (2009) Kamarai autonómiák Magyarországon és az Európai Unióban - 1990-2004. = Chamber autonomies in Hungary and the European Union between 1990 and 2004. Project Report. OTKA.

Laki, Mihály (2008) A termék és szolgáltatás piacok átalakulása 1989 után = Evolution of product and service markets in Hungary after 1989. Project Report. OTKA.

Lehota, József and Komáromi, Nándor and Papp, János and Szabó, Zoltán and Tomcsányi, Péter and Túri, Zoltán (2007) Versenyképességi stratégiák és marketing stratégiai csoportok képzése a hús és borvertikumban = Competitive Strategies and Formation of Marketing Strategic Groups in Meat and Wine Sectors. Project Report. OTKA.

Seres, Antal and Juhász, Anikó and Radnóti, Éva and Stauder, Márta (2008) A kereskedelem koncentrációs folyamatának jellemzői és hatása a termelő és kereskedelmi kisvállalkozásokra = The characteristics of the retailing consolidation process and the effects on the small size producing and retailing enterprises. Project Report. OTKA.

Sik, Endre and Czakó, Ágnes and Michalkó, Gábor (2006) Informális piacok a mai Magyarországon = Informal marketplaces in contemporary Hungary. Project Report. OTKA.

Szabó, Gábor and Bárdos, Krisztina and Berke, Szilárd and Popovics, Péter András and Szakály, Zoltán and Szigeti, Orsolya (2008) A tej és tejtermékek marketingcsatornájának multidiszciplináris elméleti és empirikus elemzése, különös tekintettel a koordinációs mechanizmusokra = Multidisciplinary theoretical and empirical analysis of milk and dairy products' marketing channel, with special respect to co-ordination mechanism. Project Report. OTKA.

Szakály, Zoltán and Berke, Szilárd and Biacs, Péter and Szakály, Sándor and Széles, Gyula and Szente, Viktória and Szigeti, Orsolya (2010) Funkcionális élelmiszerek piaci helyzetének vizsgálata = Market analysis of functional foods. Project Report. OTKA.

Szakály, Zoltán and Berke, Szilárd and Kalmár, Sándor and Sarudi, Csaba and Szabó, Gábor and Szente, Viktória and Szigeti, Orsolya and Tarnavölgyi, Gábor (2008) Kiemelt állati eredetű hungarikumok marketinglehetőségeinek elemzése = Analysis of the marketing facilities of outstanding hungaricums of animal origin. Project Report. OTKA.

Totth, Gedeon and Hofmeister Tóth, Ágnes and Kas, Tünde (2009) A marketing eszközök nyújtotta lehetőségek a hazai borpiac védelmében, az EU csatlakozást követően.A magyar termelők piaci orientációja, és erősítésének lehetőségei. A kultúrált borfogyasztás elterjesztésének marketingkommunikációs vonatkozásai = Opportunities provided by several tools of marketing in protection of the domestic wine market after the EU-access. Market orientation of the Hungarian producers and ways of its strengthening. Concerns of marketing communication through spreading of. Project Report. OTKA.

Conference or Workshop Item

Kocziszky, György and Zsugyel, János (2000) The Development of Slovakian-Hungarian Links in the Central-European Free Trade Association. In: Conference National and Regional Economics IV., 2000. október 18., Herlany, Szlovákia.

Book

Kiss, Judit, ed. (2013) Az élelmezésbiztonság világgazdasági dimenziói. MTA KRTK Világgazdasági Intézet, Budapest. ISBN 978-963-301-595-7

Karsai, Judit, ed. (2013) Hozamrafting : esettanulmányok a magyarországi kockázatitőke-befektetések vad vizeiről. Széchenyi Füzetek (20). L'Harmattan, Budapest. ISBN 978-963-236-643-2

Bakucs, Lajos Zoltán and Fertő, Imre (2014) Fejezetek a mezőgazdasági árak elemzéséből. KTI Könyvek (17). MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest. ISBN 978-615-5447-22-8

Hajdu, Tamás and Hajdu, Gábor (2014) Élmények és tárgyak fogyasztásának kapcsolata a szubjektív jólléttel. Műhelytanulmányok = Discussion Papers, 2014 (11). MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest. ISBN 978-615-5447-25-9

Laki, Mihály (2014) A trafikpiac átalakulása és átalakítása : Esettanulmány = Restructuring and re-regulation of the Hungarian tobacco market – a case study. Műhelytanulmányok = Discussion Papers, 2014 (10). MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest. ISBN 978-615-5447-21-1

This list was generated on Thu Sep 18 21:43:40 2014 CEST.